דצמ 122011
 

חתן פרס נובל, פרופ' דן שכטמן ורעייתו ציפי, היו אמש אורחי מלך שבדיה, קרל גוסטב ה- 16, בארוחת ערב בארמונו. אך כבר שלשום, בתום שיחה עם הוד מעלתו בקוקטייל החגיגי שאחרי הטכס, התברר כי הזוכה הוא לא רק מדען מחונן אלא גם צורף.

לאחר הנשף המפואר במוצאי השבת, הגיעו כל הקרואים למסיבת ריקודים בבנין עירית שטוקהולם. בשולי האולם הגדול נראו המלכה סילביה, המלך, הגב' ציפי שכטמן, ובעלה דן, כשהם שקועים בשיחה ארוכה שנמשכה כעשר דקות. "המלך הביט בתכשיט שענדה ציפי ומאוד התפעל",סיפר שכטמן. "לאחר מכן, המלך שאל היכן ציפי רכשה אותו והיא השיבה שאני עשיתי לה אותו, והצעתי בו במקום לעשות תכשיט דומה למלכה, והמלך קיבל את ההצעה".

בתוך כך, באקט של מחווה לפרופסור שכטמן, לבש אתמול ראש הממשלה נתניהו בישיבת הממשלה את עניבת הגבישים של פרופ' שכטמן. נתניהו סיפר כי שוחח בטלפון עם הזוכה. "הוא אמר לי שהוא בפירוש משבח את ההשקעה שלנו בהשכלה הגבוהה, אני בטוח שהשנוי הזה גם יוליד בהמשך עוד חתני וכלות פרס נובל".

אילן גטניו, ושלמה צזנה (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן