אוק 022011
 

המושבניקית מעין ורד חולה במחלה חשוכת מרפא ורק תרומה מהחי יכולה להציל את חייה. חפשו אותה בפייסבוק

34 תורמים אפשריים מכל רחבי הארץ פנו לדורית צפתי ממושב עין ורד והודיעו לה "אנחנו מוכנים לתרום לך כליה כדי להציל את חייך". הפניות הרבות הגיעו בעקבות הפרסומים בכלי התקשורת השונים לפני ראש השנה ובהמשך לקמפיין הפייסבוק שבני המשפחה הקימו לדורית.

בימים אלה בני המשפחה עוסקים בקביעת ראיונות אישיים עם הפונים ובהמשך יבוצעו גם בדיקות רפואיות כדי לבדוק התאמה, מתוך תקווה שבין הפונים יימצא האחד שיתאים ויוכל לתרום לדורית כליה ובכך להאריך את חייה.
בין הפונים יש נשים וגברים בגילאים שבין 20 ועד 50 העוסקים במגוון מקצועות, חלקם שכירים וחלקם עצמאיים.
דורית צפתי, 68, ממושב עין ורד היא אישה צנועה ומופנמת, כל כך צנועה ומופנמת עד כדי כך שרק מספר מצומצם של אנשים יודע שהיא חולה במחלת כליות קשה וזקוקה נואשות לכליה כדי להמשיך לחיות.

הקיבוצניקית לשעבר, תושבת עין ורד מזה ארבעה עשורים, נהגת האוטובוס שהסיעה מאות ילדים לבית הספר ולטיולים מידי שנה באוטובוס הצהוב של המועצה, חולה מזה זמן רב במחלת כליות חסוכת מרפא שהולכת ומחמירה, רק תרומה של כליה תוכל להציל את חייה. עכשיו החליטו בני משפחתה לצאת למסע ארוך שבסופו כך הם מקווים יימצא התורם שיעניק לאם המשפחה חיים.

דורית חולה במחלה תורשתית שפגעה כבר באביה ובאחיה שהלכו לעולמם ובשניים משלושת ילדיה. למחלה אין מרפא, היא פוגעת בכליות ויוצרת עליהן צלקות, אשר אט אט הולכות ומתגברות עד אשר הכליות יוצאות מכלל תפקוד.

מדובר בהליך ארוך שאורך מספר שנים, אך הסוף ידוע מראש – אם לא יימצא לדורית תורם היא תוכל להאריך חיים רק באמצעות טיפולי דיאליזה, אך אלה יחלישו את גופה וספק אם לאחר תחילת הטיפולים יוכל גופה לקלוט כליה חדשה.

בני המשפחה של דורית אינם יכולים לתרום לה כליה, חלקם נגועים במחלה והחלק האחר סובל מבעיות רפואיות אחרות שאינן מאפשרות לקבל מהם תרומה. המשפחה מחפשת תורם חי אשר יהיה מוכן להקריב כליה למען דורית, גבי הבעל מסביר: "אנחנו יודעים שמדובר במעשה אצילי, שאנחנו מבקשים למצוא דבר שאינו שיגרתי, אבל אנחנו מאמינים שיש בתוכנו אנשים שמוכנים להציל נפש אחת בישראל ולא תמורת בצע כסף אלא בשביל המעשה עצמו.התורם צריך לעמוד בשני תנאים, קודם כל להתאים מבחינה רפואית ואחר כך לעמוד במבחן של ועדת האתיקה של משרד הבריאות המבקשת לבחון שהתורם יודע בדיוק מה הוא עושה, כשיר לכך נפשית והעיקר שהוא לא עושה זאת עבור בצע כסף".

למעלה משני עשורים שדורית יודעת כי היא נגועה במחלה הנוראית. במשך שנים היא נמצאת במעקב רפואי, עוקבת בדאגה אחר ההתפתחות אך דואגת שהסביבה לא תחוש בכך. לפני מספר שנים האח של דורית נפטר מהמחלה "הוא כבר הגיע לרגע שבו נמצאה עבורו כליה, אך גופו כבר היה תשוש מטיפולי הדיאליזה הרבים והוא לא עמד בניתוח ההשתלה וזמן קצר אחר כך נפטר".

דורית נמצאת בתחתית רשימת הממתינים להשתלה מהטעם הפשוט שניתנת קדימות לכאלה שנמצאים זמן רב בתוך טיפולי הדיאליזה. כאן נוצר מצב אבסורדי, מצד אחד ברור לכל שדורית זקוקה להשתלה במהירות ואם תמתין זמן רב חייה בסכנה, מצד שני יש רבים לפניה בתור. זו הסיבה שבני המשפחה מחפשים תורם חי, אשר יכול לייעד את תרומתו לאדם ספציפי.

דורית נרגשת מאד לנוכח הפניות שהתקבלו: "מרגש אותי לראות שיש אנשים טובים באמצע הדרך שמוכנים לתרום לי איבר מגופם ולהציל את חיי מבלי שהיתה בניינו היכרות כל שהיא לפני כן, אין לי מילים להודות להם אני מתפללת ומקווה שבין הפונים יימצא גם התורם שיתאים לי רפואית. תודה גם לאותם מאות אשר מתקשרים לתמוך ולעודד, אכן עם ישראל אחים זה לזה".

חפשו את דורית בפייסבוק:
http://www.facebook.com/event.php?eid=231366420245978

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן