יונ 062010
 

ישראל נהפכה לשחקן מן המנין בתחום האנרגיה. זה יתן לנו כוח גיאו פוליטי בעולם. יש סימנים שבמעמקים, מתחת לגז, יש נפט, כך אמר אתמול איש העסקים יצחק תשובה, בתגובה להודעת שותפתו האמריקאית "נובל אנרג'י" לפיה זיהתה בשטח הים מול חופי ישראל פוטנציאל לתגליות בהיקף כמעט דימיוני של 1.5טריליון מ"ק, פי חמישה ממה ששוער עד כה. לפי הערכות, מדובר בנפח גז בשווי 300 מיליארד דולר לפחות.עם זאת בנתונים ראשונים המעידים על הפוטנציאל בלבד, ולא על היתכנות ההפקה בפועל .
בנוסף "נובל אנרג'י" דיווחה אתמול כי החלה בבדיקת שכבות קרקע יותר עמוקות מאלה המאכסנות את הגז הטבעי, החברה ציינה כי יש פוטנציאל לחיזוק הכלכלה וביטחונה של ישראל , אמר אתמול צ'ארלס (צ'אק) דיווידסון מנכ"ל "נובל אנרג'י".
"היום, נוכח הגלויים החדשים, העלנו את התחזיות שלנו לכמויות שיבואו מקידוח תמר. בנוסף לכך אנו מזהים הזדמנויות משמעותיות לגילויים נוספים בקידוח בקרבת מקום (לויתן) שאם יצליחו, ימצבו את ישראל כיצואנית גז מובילה בעולם בשנים הבאות."

אבי בר- אלי וליאור זנו (דר מרקר) "הארץ"

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן