נוב 172010
 

הרב האשכנזי הראשי לישראל, יונה מצגר, פנה לשר הביטחון אהוד ברק בבקשה שידאג לצייד את בעלי הזקנים במסכות אב"כ מיוחדות.

בהתבססו על דברים שאמר אלוף פיקוד העורף, יאיר גולן, בדיון בועדת חוץ וביטחון של הכנסת, כתב הרב מצגר: "משתמע כי לצה"ל אין מענה לבעייתם של יהודים מאמינים בעלי זקנים".

אני רוצה להזכיר אומר הרב, כי במדינה ישנם מאות אלפי יהודים הרואים בשמירה על זקנם מצווה גדולה ובעלת ערך משמעותי בחייהם ובאמונתם.

עוד ציין הרב כי במלחמת המפרץ הראשונה, נאלצו יהודים רבים לגלח את זקנם על מנת שיוכלו לחבוש מסיכה, מה שהוביל להסכמה כי בהמשך יימצא פיתרון לבעלי הזקנים, "הטענה לפיה מדובר בפיקוח נפש ומותר לגלח את הזקן, אינה יכולה להסביר מדוע שמונה עשר שנה לאחר שצה"ל ומשרד הביטחון התחייבו בפני בג"ץ כי ידאגו למסכות עבור אנשים אלו, אנו עדיין עומדים באותו המצב.ולגופי הביטחון שאתה אמון עליהם אין מענה , כותב הרב.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "ערכות אקטיבות עבור בעלי מוגבלויות או צרכים רפואיים מיוחדים, מדובר בערכה שעלות יצורה יותר מכפולה מאשר ערכה רגילה, לפיכך,בתקציב הקיים הושם דגש על ייצור מרבי של ערכות רגילות לאוכלוסיה הכללית וחלוקת ערכות אקטיביות לבעלי מוגבלויות, כפי שציינו לעיל,ייצור נוסף של ערכות אקטיביות , במטרה לענות על צרכי בעלי הזקנים, יישקל במידה שיתקבלו ההשלמות התקצביות לפרויקט.

רפי ג'רבי ( פוסט )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן