נוב 112010
 

בית המשפט המחוזי בתל אביב, חייב את רכבת ישראל, לפצות בכסף מזומן, נוסע בעל כרטיס חופשי-חופשי חודשי, שהרכבת שלו איחרה להגיע ליעדה. השופטים אף קיבלו את בקשתו של התובע ואישרו אותה כתביעה ייצוגית.

בימ"ש דן בסוגיה לאחר שאבנר גבאי, נוסע קבוע ובעל כרטיס חופשי חודשי, תבע את הרכבת וטען באמצעות עו"ד זאב שניצר, כי הנוהל שמפעילה הנהלת הרכבת, לפיו מי שמתלונן על איחור של יותר מחצי שעה בהגעת הרכבת, מקבל כרטיס נסיעה חינם, מפלה לרעה נוסעים בעלי כרטיס חופשי חודשי שכן הם נוסעים בכל מקרה חינם.

הרכבת טענה לחוסר סמכות כיוון שלדבריה היא רשות ציבורית שעל פי חוק תובענות מינהליות לא ניתן להגיש נגדה תביעה, עוד טענה הרכבת כי לטובע אין עילת תביעה כיוון שהפצוי נקבע על פי דין.

השופטת ד"ר מיכל אגמון-גונן דחתה את בקשת הרכבת לדחייה על הסף וקבעה כי הרכבת היא גוף דו-מהותי, כאשר שרותי הרכבת ניתנים כגוף עסקי וככזו ניתן להגיש נגדה תובענה ייצוגית. עוד קבע בית-המשפט כי לתובע עילת תביעה טובה, וכי על הרכבת חובה לפצות בעלי כרטיס חופשי -חודשי פצוי כספי, " ולא על דרך של מתן כרטיס נסיעה חינם.

נציין כי השופטת ציינה ש"חשיבותה של ההחלטה נעוצה באיחורים ניכרים של הרכבת , שהנפגעים הראשונים הם אותם נוסעים העושים שימוש יומיומי ברכבת ורוכשים כרטיס חופשי-חודשי ,דווקא נוסעים אלו אינם מקבלים פצוי".

בית המשפט הורה להנהלת רכבת ישראל לשלם לתובע הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסכום של 30 אלף שקלים.

שלומי דיאז,וצבי הראל (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן