נוב 082010
 

מחירי הדירות בשמים, ואיראן אינה מפסיקה לאיים להשמיד את ישראל ,אבל מסתבר שזה לא באמת מטריד את הישראלים.

חמישים אחוז מהישראלים סבורים כי ישראל היא המדינה שתמיד תגן עליהם,שישים ותשעה אחוז חושבים כי לישראלים הכי טוב לגור בארץ. כך עולה מסקר מקיף אשר נערך במסגרת כנס ישראל-שדרות המתקיים במכללה האקדמית ספיר ועוסק במדד החוסן החברתי בארץ.

מהסקר שנערך כבכל שנה במהלך חודש ספטמבר באמצעות 540 ראיונות טלפוניים, עולהכי רק 55% מהישראלים גאים במולדתם, לעומת 62% בשנה שעברה, בנוסף, 75% מהנשאלים הצהירו כי גם אם היו להם האמצעים הכלכליים, הסכויים שהיו עוזבים כיום את ישראל עם בני משפחותיהם ועוקרים למדינה אחרת נמוכים או נמוכים מאד, עם זאת, רק 39% מאמינים כי ישראל מבטיחה לילדיהם עתיד טוב.

אבל מהסקר עולה גם כי הישראלים מודאגים בכמה נושאים מרכזיים: 81% אמרו כי הנושא המפריע להם ביותר הוא נושא האלימות בחברה, 72% הצהירו שדווקא השחיתות של אנשי השלטון היא זו שמפריעה להם, 70% מצאו את הפערים בן עניים לעשירים כמפריעים ביותר, ו- 69% בחרו במאבק המתמשך עם הפלשתינאים כמשהו שמפריע ביותר.  51% תפסו את ההתנתקות מרצועת עזה כמפריעה להם להתגאות במדינה, ורק 37% אמרו כי היחס לערבים-הישראלים מפריע להם להתגאות במדינה.

המצב הכללי תופס מקום מרכזי בסקר: 60% מהנשאלים מוטרדים או מוטרדים מאד מכך שלא יצליחו לחסוך לעתיד, ו- 52% מודאגים שלא יוכלו להזדקן בכבוד.

הציבור גאה במדינה ורואה בה את ביתו, אמר נשיא כנס ישראל-שדרות עוזי דיין בהתייחסו לנתונים, אולם מתבייש במצב האלימות, השחיתות, העוני והפערים בן עשירים לעניים.

"על הנהגת המדינה לנצל את המצב הכלכלי הטוב ולפעול מיד לקידום פעולות הצלה חברתית-כלכלית, כי כדי לנצח במערכה שלפנינו לא יספיק צבא חזק ומאומן, צריך גם חברה חזקה ומלוכדת", אמר עוזי דיין.

ליאת עזר (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן