ינו 092012
 

הממשלה אישרה אתמול, את ישום חוק חינוך חובה חינם לילדים מגיל 3 כבר משנת הלימודים הקרובה. מדובר באחת ההמלצות העיקריות בדו"ח ועדת טרכטנברג. נוסף על כך, אושר כי הסיוע לצהרונים יינתן רק לילדים שהוריהם עובדים.
בישיבתה אתמול אישרה הממשלה חינוך חינם לפעוטות מגיל 3, יום לימודים ארוך לבני 3 עד 9 וסבסוד צהרונים ומעונות יום לבני 3 עד 9. כמו כן התקבלה עמדת ישראל ביתנו, לפיה סבסוד צהרונים יינתן רק להורים עובדים. תקציב הביטחון לא יקוצץ השנה בעקבות התנגדות שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בני גנץ. עם זאת, החל מ-2013 יקוצצו בביטחון כ- 3 מיליארד שקלים לשנה.
אחרי שהיה נדמה שהמהלך הולך לדחייה בעיקבות התנגדות נחרצת של כמה מסיעות הקואליציה, העביר אתמול ראש הממשלה נתניהו את החוק. ההחלטה התקבלה ברוב של  21 תומכים מול 8 משרי ישראל ביתנו והעצמאות, שהתנגדו. העברת החוק התאפשרה לאחר שהתברר כי שרי הליכוד אינם מתנגדים ולאחר שהושגו הבנות עם שרי ש"ס בנושא.
בשעות הבוקר עוד היה נדמה כי ישיבת הממשלה תסתיים במשבר ולא באישור התוכנית. יו"ר ישראל, ביתנו אביגדור ליברמן, הבהיר כי אם לא יהיה שנוי בסדר העדיפויות כך שהחוק יחול תחילה על על אוכלוסייה עובדת ומשרתת בצבא, מפלגתו תתנגד.
אולם בפתח ישיבת הממשלה, דחה נתניהו את דרישותיו של ליברמן ואמר כי "החוק יחול על אוכלוסיות חלשות וגם על אוכלוסיות עובדות. "אנחנו בעיצמה של מהפכה בחינוך, עשינו שינויים בבתי-הספר, רפורמות משמעותיות, הצלנו את ההשכלה הגבוהה, הקמנו מרכזי מצוינות, ישראל מושכת עכשיו חוקרים ישראליים מהאונברסיטאות הטובות ביותר בעולם. כך אנחנו מטפחים את העץ הזה, את הגזע את הענפים ואת הצמרות ועכשיו אנחנו הולכים לשורשים. ואנו באים לילדים הקטנים שלנו בני ה-3, ואנו מכניסים אותם לחוק חינוך חינם, דבר שמדברים עליו 63 שנים ועדיין לא נעשה, והנה אנחנו עושים את זה,אנחנו עוזרים לזוגות צעירים,  עוזרים למשפחות חלשות, ולמשפחות עובדות".

מתי טוכפלד וזאב קליין (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן