יול 242011
 

האם נמצא פעמון הזהב של הכהן הגדול בבית המקדש ?

במהלך חפירות ארכיאולוגיות המתנהלות בעיר דוד בירושלים, נדהמו אנשי רשות העתיקות, לגלות פעמון זהב נדיר שבקצהו לולאה קטנה.

מנהלי החפירה מטעם רשות העתיקות, הארכיאולוגים אלי שוקרון, ופרופ' רוני רייך מאוניברסיטת חיפה, אמרו כי "נראה שהפעמון נתפר על בגד שלבש איש רם מעלה בירושלים של סוף תקופת הבית השני מהמאה הראשונה לספירה". אחת ההערכות היא כי אותו "איש רם מעלה" הוא לא אחר מהכהן הגדול. הפעמון נחשף בתעלת הניקוז הראשית של ירושלים מימי בית שני, על קרקעית התעלה.

החוקרים הסבירו כי באזור החפירה שמעל תעלת הניקוז, עבר הרחוב הראשי של ירושלים באותה תקופה. ככל הנראה, האיש רם המעלה, הלך ברחובה של ירושלים באזור קשת רובינסון ואיבד שם את פעמון הזהב, שעל פי הערכות החוקרים, נפל מבגדו אל תוך תעלת הניקוז שמתחת לרחוב.

הסברה כי מדובר בפעמון השייך לכהן הגדול מסתמכת, בין היתר, על ספר שמות, שם מצוין כי הכוהנים הגדולים ששרתו בבית המקדש, נהגו לתלות פעמוני זהב על שולי מעילם.

אין אפשרות לדעת בוודאות אם אכן הפעמון היה שייך לאחד הכוהנים הגדולים,אבל ברשות העתיקות הבהירו כי אין להוציא זאת מכלל אפשרות.

החפירות מתנהלות בעיר דוד מטעם רשות העתיקות, בשיתוף רשות הטבע והגנים, ובמימון עמותת אלע"ד.

יורי ילון (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן