יול 132011
 

הקיץ הגיע והחלטתם לצאת לחופשה השנתית, אלא מה? אם אין לכם הורים שגרים במושב, או שכן זמין שיסכים לשמור על הכלב, תאלצו להזמין מקום ב "בית מלון לכלבים".

בארץ קיימים מגוון פנסיונים לחיות מחמד, המציעים החל ממכלאה משותפת ועד חדרים פרטיים עם חצר צמודה. חלק מהפנסיונים משמשים לשהייה בלבד, בעוד אחרים מציעים גם קורס אילוף או סדנה לפתרון בעיות התנהגות. ברוב הפנסיונים מוציאים את הכלבים לטיולים רגליים, אחרים מעלים את דרגת האירוח לחמישה כוכבים ממש ומציעים מתקני כושר, בריכת שחיה, טלווזיה, מספרה ואפילו מצלמת אינטרנט שתאפשר לכם להציץ ב "ילדים "מכל מקום בעולם.

לחלק מהפנסיונים יש אפילו שירות של איסוף והחזרה של חיות המחמד (בתוספת תשלום). אופציה נוספת היא הפנסיונים שנמצאים בדרך לאילת או לצפון, המאפשרים להשאיר את חיית המחמד בדרך לחופשה. המחירים נעים בין 40 ל- 100 שקלים ליום ומשתנים בהתאם לתקופת האירוח ולשרותים הנלווים. בדרך כלל יש הנחות על שהות של יותר מחודש או על שהייה של יותר מחית מחמד אחת.

פנסיון ביתי

הפנסיון הביתי ,כמו הצימרים במושבים, הוא בעצם ביתם הפרטי של חובבי חיות אשר החליטו לארח כלבים, חתולים,או גם וגם. בחלק מהפנסיונים הביתיים שוהות החיות בחדרים גדולים, ויש כאלה בעלי חצר גדולה ללא כלובים בכלל. בדרך כלל מדובר במקומות קטנים המעניקים יחס אישי יותר. בחלקם תתבקשו להביא מזון חול וצעצועים מוכרים מהבית. חובבי החיות האקזוטיות ישמחו לדעת שיש פנסיונים ביתיים המקבלים גם מכרסמים, זוחלים ועופות, והמחירים נעים בין 45 ל-100 שקלים ליום.

את הבחירה בין האפשרויות תצטרכו לעשות לפי מה שמתאים לחיה שלכם. אנחנו ממליצים לא לבצע קיצורי דרך: הגיעו עם חיית המחמד לפנסיון לפני החופשה ובידקו בעצמכם את המקום, את הדיירים ואת המטפלים. בכל מקרה יש כמה דברים שחשוב מאד לוודא.

בררו כמה כלבים או חתולים שוהים בו בזמן בפנסיון ומה היחס בינם לבין מספר המטפלים. אם חשוב לכם שהחיה תקבל טיפול אישי, עדיף לבחור במקומות קטנים.

ודאו שהחדרים או התאים מאווררים אך מוגנים מרוחות, בידקו שהחיות שלכם והחיות שמתקבלות למקום מחוסנות ומטופלות נגד פרעושים וקרציות. כדאי גם לחסן את הכלבים נגד שעלת המכלאות (מחלה מידבקת הגורמת לדלקת בקנה הנשימה) ולוודא שהחיות האחרות במקום מחוסנות אף הן.

אם החיה שלכם מעולם לא שהתה בפנסיון, מומלץ לבצע ניסיון קצר, להשאירה במקום לשעה ולבדוק את תגובתה לכל הענין.

ודאו שקיימת בפנסיון השגחה וטרינרית צמודה. אם החיה שלכם זקוקה לטיפול תרופתי קבוע, אל תשכחו לעדכן את הצוות בדבר.

תשומת לב חשובה בדיוק כמו אוכל: שאלו מראש כמה זמן מוקדש לטיולים או למשחקים. חיות שלא מקבלות את תשומת הלב שהן רגילות אליו, יכולות להכנס לדיכאון.

כדאי גם לברר מה המדיניות במקרה שהחיה שלכם בורחת או נפצעת ולוודא שהתשלום כולל ביטוח.

סמדר ברנדיס (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן