דצמ 152010
 

זוכרים את מערכון הגששים על סיר המרק מ-48 ? ארכיאולוגים בסין גילו קערה מברונזה המכילה מרק שהוכן לפני 2.400 שנה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הסינית הרשמית. אגב, מדובר במרק עצם.

הגילוי היה במהלך חפירות שבוצעו בבירה הסינית העתיקה שיאן (בצפון המדינה ). "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה הארכיאולוגית של סין שמתגלה מרק המכיל עצם",הסביר לין דאינון מהמכון למחקר ארכיאולוגי של מחוז שיאן.

הגילוי הזה חשוב ביותר מאחר שהוא חושף מה אכלו באותה תקופה של בין המלחמות בסין בין השנים 475  ל-221 לפני הספירה,בסין מקווים כי הדבר רק יעשיר את הידע הסיני בנושא המזון.

הממצא התגלה במהלך עבודות חפירה למטרת הרחבתו של שדה תעופה במקום. שיאן עצמה היא אחת משש ערי הבירה העתיקות בסין ושימשה כבירה הסינית יותר 1.100אלף שנה.

כעת חוקרים הסינים את תכולת המרק, שהפך לאחד הנושאים המסקרנים במדינה, מעניין יהיה לראות אם הדבר יהפוך למתכון סיני חדש,החוקרים הסבירו כי המרק שהתגלה נותר נוזלי,אולם הפך לירוק בגלל מתקן הברונזה שבו נשמר, המרק התגלה בתוך קבר אתום, דבר המסביר לדברי החוקרים את הסיבה שהוא לא התאדה עד היום.

יש לציין כי כלי תקשורת רבים ברחבי העולם שידרו צילומים של המרק שנראה-באופן טבעי- סמיך יתר על המידה.

חשוב לציין כי לא מדובר במזון העתיק ביותר שהתגלה בסין,לפני חמש שנים התגלה בסמוך לנהר הצהוב כלי בן 4.000 שנה שהכיל אטריות.

ולנו לא נותר אלא להיזכר כאמור בגששים: שני טבחים מילואימניקים ותיקים המעלים זכרונות מימי קום המדינה עם חייל סדיר, על פי המערכון, על סיר המרק שבו בישלו הטבחים במלחמת השחרור ןנמצא מאוחר יותר על ידי חיילי מלחמת ששת הימים,היה מרוח הכיתוב "ברוך ג"מילי"

ליאור יעקובי (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן