דצמ 132010
 

16 תקנות חדשות שייכנסו לתקפן בעוד שלושה חודשים צפויות לסייע ללקוחות מול חברות הסלולר.

את התקנות קבע משרד התקשורת לאחר שחשף שורה של כשלים צרכניים, ולאחר שימוע שערך לחברות הסלולר.

אחת התקנות הבולטות היא חיובן של חברות הסלולר לצרף להסכם התקשורת תקציר בן עמוד, ובו עיקרי פרטי התוכנית.

על החברות הסלולריות ייאסר מעתה לחייב לקוח על שירות שעליו לא חתם המפורש, יהיה עליהן להציג בפני כל מנוי חדש בעת ביצוע ההתקשרות "טופס גישה לשרותים" שבו יידרש לסמן אם ברצונו שהמכשיר שברשותו יהיה "פתוח" או "חסום" לגלישה באינטרנט הסלולרי או לשירות תוכן חד פעמי, החברות לא יורשו לגבות תשלום קבוע כלשהוא טרם אספקת השרות בפועל.

הן ייחיבו למסור הודעה מוקדמת על ניצול חבילת גלישה. ויתריעו הפני במנוי כי הוא עומד לחרוג ממכסת הצריכה במסגרת הגלישה שרכש, וכך הוא יוכל להימנע מחיובים גבוהים בגלל חריגה ממכסת הצריכה.

עוד קובעות התקנות כי חברות הסלולר יהיו חיבות להודיע בכתב למנוי על העלאת תעריף 14 יום לפחות לפני מועד כניסת התעריף החדש לתוקף בעוד שעל הפחתת התעריף תוכל החברה להודיע למנוי עד חודש לאחר ההפחתה.

כדי לאפשר למנוי להערך לקראת ביצוע החיוב, קבע המשרד כי מפעיל הסלולר לא ישלח את הודעת החיוב לבנק שבו מתנהל חשבון הבנק של המנוי או לחברת כרטיס האשראי של המנוי בטרם חלפו עשרה ימים מהמועד שבו נשלח אליו חשבון הטלפון.

זהו צעד נוסף ברפורמת התחרות בסלולר שיוצר עידן חדש בזכויות הלקוח מול חברות הסלולר, אמר אתמול שר התקשורת משה כחלון, "אם הלקוח לא חתם על שרות מסוים הוא לא יהיה חייב לשלם עבורו".

אילן גטניו ( ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן