נוב 252010
 

ועדת העבודה של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ, אישרה אתמול את השוואת זכויות הפנסיה של האלמנים לאלו של האלמנות. ההחלטה מתיחסת ל- 4.000 אלמנים שהופלו עד כה לרעה וזכו רק למחצית מהפנסיה של האלמנות.

התיקון ייכנס לתוקף למפרע מ- 16 בדצמבר 2008, והתשלום הראשון ייכנס לתלושי הפנסיה של האלמניםבתחילת 2011.  התוספת לפנסיה תגיע ל- 3.600 שקלים בממוצע בשנה,( 200 שקלים בחודש ) כאשר יש אלמנים שיקבלו תוספת גדולה יותר,שתגיע אפילו ל – 14.4 אלף שקלים בשנה, (1.200 שקלים בחודש ).

ההחלטה חותמת מאבק אישי עיקש שניהל יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ במשרד האוצר, בתחילה הציע האוצר שהאלמנות יממנו את הפנסיה לאלמנים באמצעות ויתור על 40% מהפנסיה שלהן. לאחר מכן הציע המשרד שכלל עמיתי קרנות הפנסיה יממנו את התוספת, וזאת באמצעות הגדלת ההפרשות לקרנות בממוצע שנתי של 250 שקלים. ואתמול העלו אנשי האוצר הצעה מקורית חדשה, העדכון השנתי הקרוב של כלל הפנסיות יהיה רק בשיעור של 1.9% ולא במלוא עליית האינפלציה ב- 2.5%.

ח"כ כץ דחה עח הסף את כל הצעות האוצר, "מספיק האכלתם אותנו עם דגים מסריחים", אמר כ"ץ כיוון שהעלות השנתית היא 40 מליון שקלים לשנה, יספגו קרנות הפנסיה בשנים הקרובות את העלויות.

זאב קליין ( ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן