נוב 062010
 

לאחר תקופה ארוכה של פיתוח ופעילות בעמק המעינות, נפתח להרצה פארק המעיינות במתכונתו החדשה, גן -עדן של מעיינות ,טבע ונוף לקהל הרחב.
פארק המעיינות המחבר שלושה מעיינות פופולריים במיוחד, עין שוקק, עין מודע ונחל הקיבוצים – הפך עתה למתחם מטופח ומושקע, שהכניסה אליו חופשית, וגם החניה חינם, ואפשר לטייל בו משעה 8:00 ועד לשעה 16:00 בכל ימות השבוע, אבל רק ברגל או בכלי תחבורה ידידותיים לסביבה.
בשנים האחרונות ביקרו במעיינות יותר מ- 200 אלף איש בשנה, וגרמו להרס הנחלים, לזיהום עצום ולמצברי פסולת, לשריפות,ולהשחתת ציוד ורכוש רב בנזק מצטבר של מליוני שקלים.

כלי רכב שחנו על שפת הנחל גרמו נזק רב לצומח ולחי, ותושבי האזור הזדעזעו מהמראות הקשים והפסיקו לבקר.
במצב זה התאגדו משרדי ממשלת ישראל כולל המשרד להגנת הסביבה, משרד החקלאות, המשרד לפיתוח הנגב והגליל,החברה הממשלתית לתיירות ומשרד התיירות עם המועצה האזורית עמק המעיינות, רשות הטבע והגנים,הקרן הקיימת לישראל, רשות הניקוז וגופים רבים אשר טובת העמק והטבע מול עיניהם כדי להקים את פארק המעיינות.

במשך תקופה ארוכה נמשכה העבודה להקמת מתחם המחבר מעיינות ונחלים, שטחים חקלאיים,בריכות דגים ותעלות מים,שיפוץ אתרים היסטוריים וארכיאולוגיים, עם דרכים חדשות סלולות ביניהם כדי שהמבקרים יוכלו לחוות את את חוויית הבלוי בטבע,להחזיר את הצמחיה הטבעית ובעלי החיים ולשמור על הנחלים ועל נקיון האזור. אפשר לרכב על אופניים בשבילי הפארק, לסייר ברגל , לטבול ולהשתכשך במעיינות או בנחל הקיבוצים, לעצור לפיקיניק רגוע בחורשות מוצלות הנמצאות ליד המעיינות או ליד תחנת הקמח העתיקה, לצפות בציפורים הרבות המאכלסות את בריכות הדגים ולהנות מהטבע במיטבו.

איך מגיעים?

אל פארק המעיינות מגיעים דרך כביש הכניסה לגן הלאומי גן השלושה, הסחנה ( כביש 669 ) שם נמצא חניון הפארק החדש שהושלם רק השבוע, מרחק הליכה קצרצר מהמעיין הראשון.

פרטים נוספים בטלפון 04-6586219.

כמה ?  הכניסה והחניה לפארק המעיינות החדש חינם, אפשר להביא אופניים מהבית לרכיבה בשבילי הפארק, או לשכור אופניים או כלי רכב ידידותיים לסביבה במקום.
לפרטים נוספים ,בטלפון 04-6488060  ,  04-6488061

אילן גטניו (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן