אוק 202010
 

רשות העתיקות וגוגל ישראל השיקו אתמול פרויקט ראשון מסוגו, שבמסגרתו תעלה לאינטרנט הספרייה הדיגיטלית של המגילות הגנוזות, שיהיו נגישות לציבור הרחב.

הפרויקט, שנחנך לרגל 20 שנה להיווסדה של רשות העתיקות, יכלול צילום איכותי של התגלית הארכיאולוגית החשובה ביותר של המאה ה- 20 באמצעים חדשניים והעלאת צילומי 900 כתבי יד, המורכבים מ- 30 אלף קטעים, אל האינטרנט. עם סיום הפרויקט בעוד חמש שנים יוכלו הגולשים אף לקחת חלק במשחק פאזל ולחבר באמצעותו את קרעי המגילה, כך שניתן יהיה לקרוא בהן.

המגילות הגנוזות שנכתבו בימי בית שני וכוללות את כל כל ספרי המקרא, התגלו במדבר יהודה בשנות ה- 40 ו ה-50, ומאז נעשו ניסיונות רבים לשמר אותן , אך מרביתם גרמו נזק למגילות.

על פי התיכנון, בתחילת שנת 2011 יעלו לראשונה לרשת 4000 נגטיבים, של המגילות שצולמו בשנות ה- 50 וה- 60, נוסף על כך תתעד מערכת צילום חדשנית את המגילות בשיטת צילום מתקדמת והן יעלו לרשת באופן הדרגתי. כבר עכשיו ברור כי השימוש בשיטת הצילום החדשנית יגלה אותיות ומילים שאינן נראות בשלב זה. בדרך זו יוכלו החוקרים והגולשים להתרשם מהמגילות באיכות השווה לקטעי המגילות המקוריים.

מנהל רשות העתיקות, שוקה דורפמן , אמר כי "מדובר בחיבור היסטורי שיצרנו עם הקידמה על מנת לשמור את המורשת לטובת דורות העתיד".

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל בישראל, פרופ' יוסי מטיאס, אמר "אנו גאים לקחת חלק בפרויקט ההופך את האוסף העשיר הזה נגיש לעולם כולו".

יורי ילון ( ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן