אוג 312010
 

מחקר חדש שפורסם שלשום בכנס של האגודה הארופאית לקרדיאולוגיה  בשטוקהולם שבשבדיה, מסעיר את הרופאים בבריטניה , ממצאי  המחקר עולה כי תרופה בשם איבפרדין, אם תלקח  מדי יום עשויה להציל את חייהם של אלפי חולי לב,זאת ועוד כדור הפלא עולה רק  ליש"ט אחת (פחות מששה שקלים) .

בבריטניה חיים יותר מ-700 אלף בני אדם עם אי-ספיקת לב,מצב בו הלב חלש מדי מכדי לספק דם לכל האברים/ כ-100 אלף בני אדם מתים מדי שנה ממצב זה, ולכן יש שמגדירים את מסקנות המחקר הנוכחי כחדשות מרעישות, על אף שרשות התרופות הבריטית  עדיין לא אישרה סופית את השימוש בכדור

מדובר בתוצאה של ניסוי בנלאומי הגדול מסוגו, שבו לקחו חלק  6,500 חולי לב מ- 37 מדינות.החולים התאפיינו בקצב לה מואץ  של 77 פעימות בדקה, כשלאחר נטילת התרופה ירד קצב הלב ל-60 פעימות בדקה. בתום הנסוי נמצא כי בשימוש בתרופה זו חלה ירידה של  26 אחוזים במקרי מוות שנבעו מאי ספיקת לב ,כמו כן התברר כי התרופה  שנלקחה באופן יומיומי הפחיתו באותו שיעור את מספר האישפוזים של חולי הלב.
עוד נמצא כי התרופה יעילה במיוחד לחולים שאינם יכולים ליטול את התרופה הניתנת בדרך כלל לחולים  במצב זה, מקבוצת "חוסמי בטא" (תרופות המאטות את קצב הלב).
אלון לאזן וסוכנויות הידיעות   (ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן