מרץ 122013
 

שני ספרים יושקו בערב עיון של "כל ישראל חברים" ומכון יד בן צבי בירושלים – יום חמישי, 14 במרץ, ג' בניסן בשעה 18:00 במכון יד בן צבי בירושלים.

ערב עיון מיוחד יתקיים השבוע, ביום חמישי, 14 במרץ, ג' בניסן בשעה 18:00 ויוקדש להשקה של שני ספרים שיצאו בהוצאת הוועד להוצאת כתבי הרב עזיאל זצ"ל בשיתוף משרד החינוך – האגף לתרבות תורנית, יד בן צבי וארגון ליאנס- כל ישראל חברים.

הספר הראשון הוא שבת ומועד בעריכתו של הרב יצחק שוראקי, ראש בית המדרש מרח"ב – מנהיגות רבנית חברתית, ב "ממזרח שמש" – כל ישראל חברים. שני הכרכים של הספר פורשים את משנתו של הרב עוזיאל בנושא שבת וחגים מתוך כל הכתיבה הענפה שלו.

הספר השני שיושק באותו הערב הוא "ולא ידח ממנו נדח" שכתב פרופ' צבי זוהר, מחברי וועדת ההיגוי של ממזרח שמש – כי"ח. הספר עוסק במשנתו של הרב עוזיאל בנושא הגיור.

דרכו של הרב עוזיאל לבחון את המקורות ההלכתיים במטרה להשאיר בפנים גם את אלה שנראה מהבנה הלכתית שטחית שאינם יכולים להיות כי תנאי הגיור שלהם אינם עומדים בכך. הרב עוזיאל, מבין שמציאת הפתרון ההלכתי צריך להכיל את ההתפתחויות המודרניות כמו בפסיקתו בעניין זכותן של נשים לבחור לכנסת עוד לפני שניתנה זכות בחירה בחלק מארצות אירופה.

בערב העיון יישאו דברים הרב שמואל כ"ץ על מנהיגותו של הרב עוזיאל לפני ואחרי הקמת מדינת ישראל ופרופ' אלימלך וסטרייך על זיקתו של הרב עוזיאל לבית הדין הספרדי בירושלים בתקופה העותמאנית. שני כותבי הספרים יגיבו.

באירוע ישתתפו גם יהודה מימרן, מנכ"ל כל ישראל חברים וממייסדי הארגון "ממזרח שמש" ואלי ברקת, מנהל "ממזרח שמש" שמסרו כי ערב ההשקה הוא גם תעודת כבוד למחברים וכי קיימת חשיבות עליונה להמשיך וליצור בישראל יהדות חברתית המשלבת בתוכה צדק חברתי וערבות הדדית.

"ממזרח שמש" פועל בקרב אלפי סטודנטים, רבנים, צעירים בשנת שירות ונשים מסורתיות על מנת לקדם את ערכי הצדק החברתי ברוח מסורת ישראל ובהשראת מורשת יהודי המזרח. מטרת הפעילות היא טיפוח פעילים ומנהיגים חברתיים לעשייה חברתית, תוך לימוד, התנדבות ופעילות קהילתית. דגש מרכזי בפעילות מושם על הפריפריה החברתית והגיאוגרפית בישראל, ועל הכלים לשינוי חברתי העולים מתוך לימוד המקורות היהודיים והעשייה החברתית. בבתי המדרש לומדת אוכלוסייה מגוונת, הכוללת בתוכה את כלל המגזרים השונים הקיימים בחברה הישראלית. הארגון הוקם בשנת 2000 על ידי קרן אבי ועמותת "כל ישראל חברים". ארגון אליאנס – "כל ישראל חברים" פועל לקידום חברה ערכית ושוויונית בשני צירים מרכזיים: חינוך יהודי-חברתי ומצוינות חינוכית לתלמידים. כי"ח הוא הענף הישראלי של ארגון אליאנס העולמי שנוסד ב-1860 כארגון בצרפת, ושחרט על דגלו סולידריות, דאגה לזכויות היהודים, והענקת חינוך איכותי.

לפרטים : יועץ התקשורת יצחק רביחיא, רב תקשורת: 054-7999209

 Posted by at 10:29

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן