מרץ 052012
 

השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן , בירך אתמול את ועדת השרים לחקיקה, שאישרה את הצעת החוק שיזמו חברי הכנסת זאב בילסקי ודב חנין המחייבת התקנת דודי שמש גם על בניינים מרובי קומות.

השר ארדן הדגיש כי  " מדובר בהצעת חוק חשובה אשר תאפשר הפחתה משמעותית בצריכת חשמל, תפחית שריפת דלקים מזהמים ותביא לירידה ברמת זיהום   האויר של כולנו".
הצעת החוק קובעת כי בכל בנין מגורים, לרבות בנינים רבי קומות, תותקן מערכת סולארית לאספקת מים חמים, ולא יינתן היתר בנייה לבנין שלא ימלא תנאי מחיב זה.
בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי "על פי תקנות התכנון והבנייה, חלה חובת התקנת מערכת סולארית לאספקת מים חמים בבתי מגורים, אולם חובה זו אינה חלה על בניין שגובהו תשע קומות ויותר. כיום הגבלה זו מונעת מבתי מגורים רבי קומות להינות מיתרונות אספקת אנרגיה סולרית. משמעות אי קיומן של מערכות אלו היא העלאה משמעותית של צריכת החשמל ופגיעה עקיפה בסביבה.
עוד נאמר כי "חברות המתקינות מערכות סולאריות מדווחות בשנים האחרונות של שיפור המערכות ויעילותן,כך שיצליחו לחמם מים לכלל הקומות ללא פגיעה באיכות המים החמים של הקומות התחתונות,כפי שהיה בעבר".
 
עדנה אדטו (ישראל היום)  

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן