פבר 222012
 

הסיפור הזה התחיל בעצם בשנת 1804, כשהספינה הספרדית "נואסטרה דה לס מרסדס" הוטבעה על ידי ספינת מלחמה בריטית סמוך לפורטוגל, שבבטנה אוצר רב ערך. אתמול, אחרי שנים של מאבק משפטי על השלל,הגיע סוף סוף הסיפור לקיצו.

הספינה הספרדית שפירוש שמה הוא "גבירתנו בעלת הרחמים", יצאה מפרו ,עצרה באורוגוואי לאחר שעקפה מדרום את כל דרום אמריקה,ולבסוף הגיעה לחופי דרום פורטוגל- ושם נקלעה לקרב באזור מפרץ סנטה מריה,והובסה. יותר מ-200 אנשי צוות טבעו עם המטמון שהיה בספינה-ככל הידוע ,900 אלף מטבעות כסף, 5.809 מטבעות זהב.
במשך מאות שנים לא נתגלו עקבותיה של "גבירתנו בעלת הרחמים", עד שבשנת 2007 שבה נמצאה על ידי חברת המחקר הימי האמריקנית "אודיסיי." המציאה היקרה הפכה למוקד של סכסוך משפטי מתמשך בין "אודיסיי" לספרדים, שבמהלך הדיונים המשפטיים טענו האמריקאים כי לא הוכח שהמטמון המדובר היה שייך לספינה הספרדית, האמריקנים הוסיפו כי גם אם יורדי הים הספרדים הם בעליו המקוריים של המטמון, בכל מקרה הוא שייך לאמריקאים כיוון שהספינה הוטבעה במהלך שיט מסחרי,ולא במהלך משימה לאומית של הספרדים.
לאחרונה החליט בית המשפט כי המטמון יועבר לבעליו המקוריים. כעת, עם סיום המאבקים, אמורה ספרד לחלץ את המטמון, 17 טונות של כ- 594 אלף מטבעות ועתיקות נוספות, באמצעות שני מטוסי הרקולס צבאיים,ובלווי סוכנים ספרדים שכבר הגיעו לארצות הברית, כדי לאבטח את העברתו של המטמון לספרד,
 
אלי לאון וסכנויות הידיעות (ישראל היום) 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן