ינו 042012
 

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אישר אתמול את קיום חוק "חינוך חובה חינם", כבר משנת הלימודים הקרובה. "אביא כבר בשבוע הבא לאישור הממשלה את ההחלטה להחיל חינוך חינם מגיל 3, כבר משנת הלימודים  2012" ,אמר נתניהו.
ראש הממשלה, שדיבר אמש בטקס השקת מרכזי מצוינות בבניני האומה בירושלים, הוסיף, "מדובר בהחלטה שממשלות רבות דיברו עליה, אבל היא לא בוצעה מאז קום המדינה, עלות המיזם -1.6 מיליאד שקלים ב-2012".

כיום קיים מחסור חמור במעונות יום ציבוריים וממלכתיים, וכך נאלצים הורים רבים לשלוח את ילדיהם למעונות פרטיים בעלות של אלפי שקלים בחודש. משמעות ההחלטה: חיסכון של כ-800 שקלים לילד בכל חודש.  בנוסף, יונהג יום לימודים ארוך לגילי 3 עד 9. המימון לתוכנית יבוא מקיצוץ רוחבי בשיעור של  4% (מיליארד שקלים) בתקציבי כל משרדי הממשלה. בנוסף, תפעל הממשלה באופן מידי, להקמתם של יותר מ-2,000 גני ילדים ציבוריים, ולהקמתם של מעונות יום ל- 30 אלף ילדים בכל רחבי הארץ. במסגרת מסקנות ועדת טרכטנברג, תפעל הממשלה לסבסד צהרונים ומעונות לפעוטות ולילדים  בגילאי 3 עד 9 שנים. הסבסוד יתבצע בהתאם למצב הכלכלי של ההורים.

שר החינוך גדעון סער, אמר בכנס ראשי רשויות מקומיות במגזר הערבי שהתקיים אמש בעיירה טירה, כי "ועדת טרכטנברג קיבלה את כיווני הפעולה שהצגתי בפניה, בדגש על גיל הרך והקלה על השכבות החלשות. מדובר במהלך חשוב בראיית מערכת החינוך ובראיית ההוצאות המושתות על  ציבור ההורים".

זאב קליין ויעל ברנובסקי(ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן