ינו 032012
 

עברתם את גיל ארבעים ועליכם לחדש את רשיון הנהיגה? מאמש אתם מחויבים להמציא למשרד הרשוי אישור לתקינות הראייה כתנאי לחידוש הרישיון, כך קובעת תקנה שנכנסה אתמול לתוקף.

בהתאם לתקנה, כשלושה חודשים לפני מועד חידוש הרישיון, יקבל כל נהג שמלאו לו 40 שנה, הודעה מרשות הרשוי, המחייבת אותו לבצע בדיקת עיניים. הבדיקה תתבצע אצל כל אופטומטריסט מוסמך שאושר על ידי משרד הבריאות, ושמו מופיע ברשימת האופטומטריסטים המורשים שבאתר משרד התחבורה.
במשרד התחבורה הסבירו כי התקנה נולדה בעיקבות מחקר של מכון גרטנר לחקר מדיניות רפואית. במחקר, שהוזמן על ידי המשרד, נמצא כי לאחר גיל 40 נשחק כושר הראייה של הנהגים, ובדיקת העיניים נועדה לאתר את הנהגים הסובלים מלקיות ראייה העלולות להשפיע על נהיגתם ולסכן אותם ואת סביבתם.
התזכורת לסכנה באה אתמול, בדמות הנתונים על תאונות הדרכים בשנה החולפת. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים דיווחה אתמול כי במהלך 2011 נהרגו בתאונות דרכים 384 בני אדם, 233 מהם בתאונות בדרכים בין עירוניות, (עלייה של 3% לעומת 2010) ו-151 בדרכים עירוניות (ירידה של 7%) ובמגזר הערבי חלה ירידה של 9% במספר ההרוגים בתאונות.
384 ההרוגים הם ששה פחות מאשר בשנת 2010, מדובר בירידה של 2%-שיעור צנוע לעומת ירידה של 10% במספר הנפגעים הכללי בתאונות דרכים לעומת 2010.

רון מוסקוביץ, מנכ"ל הרשות, מסר כי העובדה שיש פער בין שיעור הירידה במספר ההרוגים לבין שיעור הירידה במספר הנפגעים הכללי מחייבת  "לפעול ביתר שאת במאבק בתאונות הדרכים".

אתמול נכנס לתפקידו יו"ר הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עו"ד אילן בומבך, שהחליף את אוריאל לין.,

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן