דצמ 222011
 

בשורה לחולי הלב: לראשונה בישראל בוצעה במרכז הרפואי סורוקה בבאר-שבע, השתלה של מסתם לב ללא תפרים, בטכנולוגיה רפואית מתקדמת וחדשנית.

מדובר במסתם לב חדשני מסוג "אינאייבל" (ENABLEׂ), של חברת מדטרוניק, המושתל ללא צורך בתפרים. המסתם מיוצר מרקמת לב סוס, המצטיינת בחוזק ובדקות, ומקופל בתוך "כלוב" של סטנט העשוי מתכת חכמה מסוג ניטינול (ניקל טיטניום). המבנה היחודי של המסתם מאפשר השתלה ללא צורך בתפירה המסורתית, המבוצעת בהשתלת מסתמים רגילים.

פרופ' גדעון סהר, מנהל המחלקה לניתוחי לב וחזה בסורוקה, ציין את יתרונות השימוש במסתם החדשני:"ייחודה של הפרוצדורה הניתוחית הוא בהשתלת מסתם ללא צורך בתפירה כירורגית. שימוש במסתם הזה מקצר את משך הניתוח, את זמן החסימה של אבי העורקים הנדרשת במהלך הניתוח, ואת זמן חיבור החולה למכונת לב-ריאה. הקטנת זמן חסימת אבי העורקים עשויה למזער את מידת הסיבוכים הקשורים בתהליך מסוג זה", אמר פרופ' סהר,שהוסיף כי "המסתם החדשני יאפשר לנו להרחיב את מספר ניתוחי הלב בגישה זעיר-פולשנית,הכוללת חתך קטן לעומת ניתוח פתיחת בית החזה.

בשל המבנה הייחודי של המסתם, ניתן להקטין את קוטרו ולמקם אותו בדיוק מרבי באבי העורקים,דרך חתך מזערי בדופן בית החזה. התוצאה היא מסתם אאורטלי תותב, המקובע ללא תפרים ומחליף ומדמה את תפקיד את תפקוד המסתם הטבעי של החולה.

לדברי פרופ' סהר,מחלות של המסתם האאורטלי (היצרות המסתם או אי ספיקה שלו) הן השכיחות ביותר בקרב מחלות מסתמיות,"בשל העלייה המתמדת בתוחלת החיים, במדינות מערביות קיימת עלייה בשכיחות המחלה שהיא תלוית גיל. בארה"ב, אחד מכל שמונה אנשים מעל גיל 75 סובל מהיצרות בינונית עד קשה במסתם האאורטלי. בישראל מאובחנים מדי שנה כ-1.600 חולים חדשים הסובלים ממחלה של מסתם אבי העורקים. חולים המתאמים להשתלת המסתם החדשני הם מועמדים להחלפה של מסתם אבי העורקים הטבעי שלהם, בשל מחלה מתקדמת של המסתם.

שני גברים מאשקלון ומאילת, עברו לאחרונה בסורוקה את הניתוח בהצלחה. את הניתוח ביצעו, פרופ' גדעון סהר, ד"ר מנחם מצא, סגן מנהל המחלקה, וד"ר אורן לברן.

גדי גולן (ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן