נוב 192011
 

פרויקט אגורה זכה בפרס הראשון בסך 50,000 ש"ח בתחרות היזמות החברתית סביבתית הראשונה בישראל של המשרד להגנת הסביבה, אשוֹקה ישראל והקרן לסביבה ירוקה

אשוֹקה ישראל, המשרד להגנת הסביבה והקרן לסביבה ירוקה השיקו את תחרות "לעשות יותר מפחות – יזמות חברתית-סביבתית בישראל" ביולי 2011, במטרה לאתר, לפרסם ולמנף מיזמים חברתיים-סביבתיים, השמים דגש על ניצול נכון של משאבי הסביבה.

לתחרות הוגשו 136 מיזמים סביבתיים חברתיים.
צוות מומחים של המשרד להגנת הסביבה, הקרן לסביבה ירוקה ואשוקה ישראל בחר מתוכם 19 מיזמים כפינליסטים בתחרות.

מתוך רשימת הפינליסטים בחרו שופטי התחרות את ששת המיזמים הזוכים.
צוות השופטים מנה את: יושבת ראש חבר השופטים גב' אלונה שפר-קארו – מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, היזם העסקי והחברתי – אורני פטרושקה, אלקס הרטמן – שותף בכיר במשרד ש. הורוביץ, שות', קובי פייגנבאום – מנהל פעילות הבנקאות הפרטית של UBS בישראל ונאור ירושלמי – מנכ"ל "חיים וסביבה".

מידע על המיזמים שנבחרו:
פרס I – פרויקט אגורה של היזמים צור טאוב וירון בן-עמי – פרויקט אגורה קם על מנת ליצור שינוי חברתי-סביבתי דרך האינטרנט. מיזם הדגל של הפרויקט הינו אתר שיתוף החפצים בו מעל 200,000 ישראלים מציעים למסירה בחינם חפצים שאינם צריכים, וכל מי שרוצה יכול לקבל אותם. עד כה נמסרו דרך האתר יותר מ-187,000 חפצים באמצעות האתר.

פרס II – אקולוגיה לקהילה מוגנת של היזם דני קוגן, אב לילד בעל צרכים מיוחדים – המיזם הופך את הנטל האקולוגי של הפסולת האלקטרונית – לנכס חברתי ע"י מתן תעסוקה במחזור הפסולת לאנשים בעלי מוגבלויות. המיזם מעסיק באופן ישיר מעל 60 עובדים בעלי צרכים מיוחדים, ומחזר עד היום כ-1,500 טון של פסולת אלקטרונית.

פרס III – חממה קהילתית טירת כרמל של הקרן קהילתית טירת כרמל– עסק חברתי שממפה וממנף משאבים מקומיים לטובת הקהילה ביישוב. החממה מקדמת עקרונות של פיתוח כלכלי-קהילתי-סביבתי, תוך מתן דגש על ייצור הכנסה עצמית לטובת הובלת שינוי חברתי וסביבתי ארוך טווח. המיזם הסולארי של החממה מייצר לקהילה הכנסה של 150,000 ש"ח בשנה למשך 20 שנים.

פרס III – פיתוח בר קיימא בקצר א סר של עמותת בוסתן – המיזם מפתח בישוב הבדואי תשתית כלכלית על בסיס עקרונות של כלכלה מקומית מקיימת, תשתית חברתית כמענה לצרכים הייחודיים של הקהילה הבדואית ותשתית ליישוב אקולוגי (בנייה, אנרגיה מתחדשת ותביעת רגל אקולוגית נמוכה) שניזונות מהמסורת הבדואית, אך משתמשות בטכנולוגיות, תובנות והלכי רוח עכשוויים.

פרס III – שוק מקומי של היזמית מיכל יוסף – אתר שמרכז רשימה של יצרנים וחקלאים בארץ, שמייצרים ומוכרים מוצרים ברמה המקומית. ריכוז מידע זה במקום אחד, יאפשר לצרכנים לבצע קניות באזור מגוריהם. חשיפה שכזו תאפשר הובלה מקומית חסכונית בדלק וזיהום אוויר, תשפר את היכולת של עסקים קטנים להתחרות במונופולים, ותעודד קניה של תוצרת ישראל.

פרס III – הטבעת הירוקה של היזמים מיכל שליו רייכר, אילן שפירא, דני גרינהאוז – יוזמה תכנונית-אדריכלית, שמטרתה יצירת רצף פנים עירוני טבעתי הסובב את גוש דן. הרצף יורכב מצירים עירוניים ירוקים ושטחים פתוחים, שיחברו את הפארקים השונים זה לזה, וכפועל יוצא יאפשרו נגישות נוחה משכונות המגורים לפארקים.

קישורים נלווים:
• תחרות לעשות יותר מפחות יזמות חברתית סביבתית בישראל (ורשימת הפינליסטים):
http://kikar.changemakers.com/more4less

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- המשרד להגנת הסביבה.
 Posted by at 21:30

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן