נוב 132011
 

הממשלה צפויה להחליט הבוקר, על הקמת מוזיאון התנ"ך, שיוקם ככל הנראה בירושלים. זוהי יוזמה ממשלתית בעידודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעליה חתומים חמישה שרים בראשתו של שר המשפטים יעקב נאמן.

המוזיאון צפוי להיות מפואר, ולרכז יצירות אומנות הקשורות לתנ"ך ולהכיל ספריה ובה כ-2,000 תרגומים שונים של התנ"ך, לשפות ולדיאלקטים שונים וגם לרכז ספרות העוסקת בספר הספרים של העם היהודי. כמו כן, יוקם גן פסלים שבו ירוכזו יצירות הקשורות לסיפורי התנ"ך, אולם כנסים ואולם תצוגות.
חלופה אחרת למוזיאון שנבחנת היא להקימו בנאות קדומים שליד מודיעין, שם נמצא פארק לימודי חקלאות המקרא על שם נגה הראובני. בהצעת ההחלטה שנמסרה לשרים נכתב כי התנ"ך הוא כור מחצבתו של העם היהודי בישראל ובתפוצות , ומן הראוי, שהיכל התנ"ך, על פי חזונו של דוד בן-גוריון, יוקם בירושלים.
אם יוקם ההיכל בשדרות המוזיאונים בירושלים, הוא יצטרף ל"מוזיאון ארצות המקרא" ול"היכל הספר" שבמוזיאון ישראל, שם שמורים העותקים הקדומים של התנ"ך.
שלמה צזנה (ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן