נוב 102011
 

שר החינוך, גדעון סער, חתם היום (ד') על הסכם לשיתוף פעולה עם שר החינוך של בוואריה, ד"ר לודוויג ספיינל (Dr. Ludwig Spaenl) , בנושא חינוך, הנצחת השואה וחילופי נוער.
ההסכם נחתם בין שר החינוך, גדעון סער, שר החינוך הבווארי, ד"ר לודוויג ספיינל ויו"ר יד ושם, אבנר שלו , לפני זמן קצר במסגרת מפגש שהתקיים בירושלים.

היום, 9/11/11 חתמו שר החינוך, גדעון סער ושר החינוך הבווארי, ד"ר לודוויג ספיינל (Dr. Ludwig Spaenl), הסכם לשיתוף פעולה פדגוגי וחילופי מידע בין משרדי החינוך של מדינת ישראל לבין מדינת בוואריה שבגרמניה.

במסגרת ההסכם, יוכשרו מידי שנה להוראת השואה ביד ושם עשרות מורים מבוואריה .
בנוסף יתקיימו בין המדינות חילופי נוער, מורים, מנהלים ונציגי מוסדות הנצחה ומחקר; הכשרת מורים לעבודה חינוכית במסגרת ביה"ס ומחוצה לו באמצעות תכניות התמחות ותכניות הכשרה ייחודיות משותפות.
עוד כולל ההסכם שיתוף פעולה לחילופי מידע וניסיון חינוכי ופדגוגי בין המדינות וללימודים הדדיים בשתי המדינות אודות ההיסטוריה, התרבות והמבנה הפוליטי של כל מדינה.

השר גדעון סער אמר במהלך הפגישה כי "העמקת לימודי השואה בעולם, בדגש על מדינות אירופה, מהווה סכר בפני תופעות של הכחשת והשכחת השואה".

עוד אמר השר סער: " מפגשים בין בני הנוער הם נדבך חשוב לבניית עתיד היחסים בין המדינות".

לפני חתימת ההסכם סייר השר הגרמני ביד ושם וכן קיים פגישת עבודה עם יו"ר יד ושם ועם צוות בית הספר הבין לאומי להוראת השואה אשר חשף בפניו לראשונה את אגף הסמינרים הבין-לאומי שעתיד להיפתח בינואר 2012.

יו"ר יד ושם אבנר שלו: "הסכם זה יעלה את היקף הכשרת המורים ויחזק את הוראת השואה בגרמניה. אנו נשמח לספק את הכלים הפדגוגים ואת הניסיון רב השנים בתחום הכשרת מורים אירופאים כדי להגביר את תודעת השואה ואת הידע על השואה לציבורים רחבים בגרמניה".

לפרטים נוספים ניתן לפנות ל- משרד החינוך.

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן