אוק 302011
 

כשאנשי מוזיאון השואה הלאומי, "יד ושם" הכריזו על פתיחת פרויקט "לאסוף את השברים" באפריל האחרון, הם לא שיערו לעצמם את ממדי ההצלחה שיהיו למיזם. במוזיאון קראו לעם ישראל ללקט חפצים ישנים שנותרו כמזכרות של ניצולי שואה כדי לשמר את זכר השואה דרך הסיפורים החבויים בחפצים אלו, והמונים נענו לקריאה, בעקבות זאת הוחלט כעת להמשיך את מפעל האיסוף.

בחצי השנה האחרונה התקיימו לא פחות מ-32 ימי איסוף ובהם הועשר אוצר המוזיאון בכ- 28 אלף פריטים, 85 יומנים, 235 יצירות אומנות, 665 חפצים, 5,481 מכתבים, 10,450 תצלומים .

"יחד הם מסייעים לשמר את פניהם ואת סיפור חייהם של מי שאחזו בהם, או יצרו אותם, בטרם התקדרו השמיים מעל יהדות אירופה,אנו מופתעים לטובה מכמות הפריטים שנאספו ומאיכותם" אומר יו"ר יד-ושם אבנר שלו,"על אף הקושי האישי הגדול מפרידה מחפצים אישיים, עם ישראל מתגייס למפעל חשוב זה".

לאור הצלחת מבצע האיסוף הוחלט ביד-ושם (בשיתוף משרד ראש הממשלה,משרד החינוך והמשרד לאזרחים ותיקים ) על ימי איסוף נוספים, במטרה להמשיך את תיעוד האסון שאירע לעם היהודי. כעת אנו מבקשים לחזור ולפתוח מגירות ישנות, לדלות חפצים נשכחים ולהפוך זיכרונות אישיים מימי השואה לנחלת הכלל. צוות "יד-ושם" ימשיך לתעד את סיפוריהם של בעלי החפצים, ניצולי השואה או קורבנותיה. "ידיעות אחרונות" ימשיך ללוות את הפרויקט,ובשבועות הקרובים יפורסמו בעיתון סיפורים נבחרים.

ימי האיסוף הקרובים יתקיימו ב-2.11 בבית הדיור המוגן עמיגור בתל-אביב, ב-2.11 בבית עמיגור בחיפה, וב 7.11 בבית עמיגור בבאר-שבע.

טלפון לתיאום מסירת חפצים, ולמידע נוסף – 1.800.25.77.77 .

עקיבא נוביק (ידיעות אחרונות)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן