אוג 292011
 

שישה שבועות לאחר תחילת המחאה החברתית, גיבשו ראשיה רשימת דרישות מלאה הכוללת 65 סעיפים.

הרשימה כוללת בין היתר, דרישה למסוי של 60% על הכנסות הגבוהות ממיליון שקל בשנה, 3 שנות צינון במעבר ממשרדי הממשלה למגזר הפרטי, העלאת מס החברות ב- 4%,  החזרת הפיקוח על מוצרי יסוד, דיור ציבורי וסיבסוד משכנתאות, חינוך חינם מגיל 3 חודשים ועד לגיל 18, העלאת שכר המינימום ל- 60% מהשכר הממוצע.

הדרישות יועברו לועדת טרכטנברג, אך הסכוי לקבלן אינו גבוה שכן הן מחיבות פריצת מסגרת התקציב. בתוך כך, במאהל המחאה בת"א, הורגשה אתמול אכזבה לנוכח מספר המשתתפים הנמוך בהפגנה במוצ"ש, אלא שראשי המחאה אמרו כי המבחן האמיתי יהיה "בהפגנת המליון" לשם מנסים המארגנים לגייס אמנים בעלי שם,והם פנו לאייל גולן, שאישר את הגעתו ולשלום חנוך שטרם אישר אם יגיע. בנוסף נשקלת גם האפשרות לבקש מאריק איינשטין להופיע באירוע.

אתמול בישיבת הממשלה התייחס נתניהו למחאה החברתית והבטיח כי יתבצע תיקון חברתי למרות התמודדותה של ישראל עם בעיות ביטחון ובשעת משבר כלכלי עולמי.

נתניהו אמר לשריו כי "אנחנו לא מורידים-לא כתוצאה מהאחריות הביטחונית ולא כתוצאה מהאחריות הכללית-שום דבר מהאחריות שלנו לביצוע תיקון חברתי במדינת ישראל. אנחנו הולכים לעשות אותו ואנחנו מדברים על צעדים רציניים ואחראים, כי המחויבות שלנו לתיקון חברתי היא אמיתית והתיקון החברתי שאנו מדברים עליו הוא תיקון אמיתי ורציני".

דן לביא ושלמה צזנה (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן