אוג 162011
 

"לא עכשיו, מאמי, כואב לי הראש". זהו ללא ספק, אחד התרוצים הנפוצים ביותר להימנעות מסקס, אבל מתברר שלא ממש בצדק. הסקסולוג ד"ר דניאל דריי, מטפל זוגי ויועץ לחברת טבע, מסביר כי אמנם אצל חלק מהאנשים עלולים יחסי מין ואורגזמה להגביר את המיגרנה, אבל לרוב האנשים פעילות מינית דווקא יכולה לעזור, ולחלקם היא אף התרופה היעילה ביותר להפסקת כאב הראש.

"מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות מראים שפעילות מינית סדירה ומהנה טומנת בחובה הרבה מאד יתרונות, ואחד מהם הוא הפחתת כאב הראש, אומר ד"ר דריי. "מחקרים מגלים, למשל, שחלק מהנשים חוו הקלה מוחלטת או חלקית במיגרנה אחרי שחוו אורגזמה .

מיגרנות נגרמות מהצרת כלי הדם במוח, ואילו האורגזמה גורמת לשחרור סרוטונין שמרחיב את כלי הדם במוח,

ממחקר נוסף שפורסם לאחרונה עולה כי כ- 60% מהסובלים ממיגרנה מדוחים גם על פגיעה בחיי המין,ואילו רק בקרב כ-20% מהאנשים שסובלים ממיגרנות,מיגרנה עשויה לפרוץ מייד אחרי הסקס.אצל כל השאר,פעילות מינית , במיוחד אורגזמה, הן טיפול יעיל מאד נגד מיגרנות, בזמן אמת או כאמצעי מניעה.

"יש כאב ראש שמתחיל עם העליה בריגוש המיני ומגיע לשיאו באורגזמה", מסביר ד"ק דריי, "כאבים אלה אינם קשורים לבעיה אנטומית בראש, כמו בעיה בכלי דם,אלה לשינויים בלחץ הדם, בדופק, במתח השרירים ובהורמונים אשר משפיעים גם על קצות עצבי הכאב בגולגולת ורק אצל אנשים הרגישים הם גורמים לכאב ראש.

זיוה מוגרבי-קובני (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן