יול 132011
 

ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת, אישרה אתמול לקריאה ראשונה, את הצעת החוק הקובעת כי יתומים ששכלו את שני הוריהם בפעולות איבה יקבלו קיצבה מוגדלת לכל ימי חייהם.

את ההצעה, שאושרה למרות התנגדות נציג משרד האוצר, הגישו הח"כים זבולון אורלב (הבית היהודי) ודליה איציק (קדימה). על פי ההצעה, התגמולים שמשלמת המדינה ליתומים, יעמדו על גובה הקיצבה שאותה מקבלת אלמנת צה"ל, ללא מגבלת גיל וללא מגבלה של מועד פטירת ההורה. כיום, זכאים יתומים שאיבדו את שני הוריהם בפעולות איבה, לקצבה בגובה של 3.700 שקל לחודש, ההולכים ומתמעטים בהדרגה עד הגיעו של היתום לגיל 37.

על פי הנתונים שהציגה ח"כ איציק בדיון, מדובר ב-22 משפחות ו- 80 יתומים ."על מה מתווכחים כאן?על שני מליון שקלים' ?", זעמה איציק.

דני בושקניץ, שהתייתם מהוריו בפיגוע אוטובוס הדמים ב- 1978, התייחס אף הוא להתנגדות האוצר ואמר המהלך הדיון "נאלצתי לאכול בונזו של כלבים כדי לשרוד, תתביישו לכם ".

ליאור נוביק (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן