יול 062011
 

44 רופאים יהודים צעירים ממדינות מזרח אירופה וחבר העמים, השלימו אתמול תוכנית הכשרה בת עשרה חודשים של " חויה הישראלית", חברת בת של הסוכנות היהודית הפועלת לתיגבור מערך הרפואה בישראל.

הרופאים, שהשתתפו בטקס בירושלים, הוסמכו לרפואה בארץ, ישובצו לעבודה בבתי חולים בישראל, ומרביתם מתכוננים לעלות לארץ בקרוב.

תוכנית הכשרת הרופאים של חברת החויה הישראלית, היא חלק מתוכנית "קריירה-ישראל", המשלבת כ- 3.000 בוגרי אוניברסיטאות מהקהילות היהודיות עם כ- 700 מוסדות ברחבי הארץ.

12 מהרופאים הם רופאי שיניים והשאר בכירורגיה וברפואה פנימית. "במשך שנים רבות חלמתי לעלות לעלות לישראל", סיפרה אתמול רומינה קוזלובסקי, רופאת שיניים שהגיעה מרוסיה לתוכנית ההכשרה. "התוכנית הזו עזרה לי לקבל את ההחלטה,אני ציונית ואחרי שעברתי את המבחנים ויש לי עכשיו אפשרות לעבוד בישראל אני רוצה להקים כאן משפחה, אומרת רומינה.

יו"ר הסוכנות היהודית, נתן שירנסקי: "נפגשתי עם הרופאים הצעירים האלה וזה תענוג לראות אותם. כולם צעירים ויש להם את היכולת והרצון להצליח בישראל. בישראל יש מחסור של כ- 200 רופאים כל שנה במערכת הבריאות. אין לנו בעיה להביא 200 רופאים צעירים בכל שנה מחבר העמים, אוסטרליה, צרפת ודרום אפריקה, וכך לענות על הצורך הזה."

יורי ילון (ישראל היום )

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן