יול 042011
 

מאבק האופנועים ורוכבי הדו-גלגלי בהתייקרויות ביטוח החובה, חוזר לכנסת. הצעת חוק בנושא ביטוח אופנועים, צפויה להגיע היום לדיון בוועדת הכלכלה לקראת קריאה ראשונה במליאה, לפי ההצעה, יוזל תעריף הביטוח לרכב דו-גלגלי ב-8 %.

הצעת החוק ,שעליה חתומים 30 חברי כנסת, קובעת כי ביטוח החובה של הרוכבים, יסובסד על ידי כלל הנהגים, בשיעור מנימלי של 8 %. לצורך הגשת ההצעה, חברו כמה חברי כנסת ממפלגות שונות, בהם איתן כבל, כרמל-שאמה-הכהן, רוברט טיבייב, פאינה קירשנבאום, יואל חסון ונחמן שי.

לדברי יוזמת הצעת החוק,  ח"כ פאינה קירשנבאום,"כל הצדדים הנוגעים בדבר מבינים את חשיבות כלי הרכב הדו- גלגלי בחיסכון גודשי התנועה וכפתרון זול וזמין לצעירים. אני מקווה כי החוק יאושר במהרה וכי מחיר הביטוח לאופנועים שעלה באופן בלתי סביר יוכל לרדת".

כזכור, בשנתיים האחרונות, יצאו אלפי רוכבים על כלי רכב דו גלגלי, לשורת הפגנות נגד העליה החדה בתעריפי הביטוח. שיאו של המאבק כלל מסע "חוצה ישראל" בן שלושה ימים, כאשר למסע הצטרפו גם חברי כנסת רבים.

במסגרת המאבק בתעריפי הביטוח, רבים מהאופנוענים התפקדו למפלגות הגדולות, כולל העבודה, ישראל ביתנו, קדימה והליכוד, בניסיון להשפיע על חברי הכנסת דרך מרכזי המפלגות. "מחירי הביטוח לאופנועים הוא שערורייתי, על חברות הביטוח לוותר על חלק קטן מרווחיהן העצומים לטובת עידוד כלי תחבורה זמין וזול לצעירים", אמרה ח"כ קירשנבאום. הצעת החוק היא תגובה לרפורמה ביטוחי הדו-גלגלי שהנהיג האוצר אשתקד ואשר ייקרה באופן משמעותי, את שיעורי הביטוח על אופנועים ןקטנועים.

זאב קליין (ישראל היום )

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן