יול 032011
 

הצלחת מחאת הפייסבוק נגד מחירי הקוטג' עושה גלים. עיתון ה"וול -סטריט ג'ורנל", דיווח בסוף השבוע בהרחבה על הצלחת המאבק הצרכני בישראל.

"המחלבות החזקות של ישראל נכנעו לחרם של שלושה שבועות, והתחיבו להוריד את מחירי גבינת הקוטג'" מדווח צ'ארלס לוינסון, לדבריו ,"יש בישראל גורמים המשווים את ההצלחה לגירסה הישראלית של "האביב הערבי".

ה"וול-סטריט ג'ורנאל" מדווח בהרחבה על המאבק להורדת מחירי הקוטג' שהחל בישראל ב- 9 ליוני. עם פרסום דף המחאה בפייסבוק, על ידי איציק אלרוב, צעיר חרדי מבני-ברק, "החרם צבר תאוצה לאומית שקלעה לזעם של הציבור נגד המחירים העולים", מסבירים שם "שעם שקל חזק ורמת מיסוי גבוהה, הישראלים משלמים מחירים גבוהים יותר עבור מוצרי צריכה רבים ביחס למדינות מפותחות אחרות, בעוד המשכורות שלהן נמוכות בהרבה".

"ככל שהזעם הציבורי גדל, כך החלה הממשלה להתערב ואיימה להחזיר לפיקוח את המוצרים בשוק החלב אם התעשייה לא תמצא פתרון", מציין לוינסון בכתבתו, הוא מדגיש כי בשלב זה עמדו חברות המזון הישראליות איתנות בדעתן שלא להוריד את המחירים, "הזעם בקרב חלקים רבים בציבור הישראלי גובר נוכח הפערים המתרחבים ביו עשירים לעניים, וגם לנוכח מידת הרכוזיות של העושר בקרב מספר משפחות בודדות ".

"בעשורים האחרונים ישראל הפכה לכלכלת שוק חופשי, ומונופולים הנתמכים על ידי המדינה דוגמת תנובה , הפכו למיושנים", והוא צ'ארלס לוינסון מוסיף ומציין, כי מחירי הקוטג'.

יצאו מפיקוח ממשלתי ב- 2006, "וב- 2008 מסביר לוינסון, תוך שהוא מצטט גורמים המקורבים לאסרטגיה של תנובה ןקרן ההשקעות,"תנובה נרכשה על ידי קרן אייפקס, שהחלה באופו אגרסיבי למקסם את הרווחים שלה תוך שהיא מתכוונת למכור את החברה בהמשך הדרך".

חזי שטרנליכט (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן