יונ 292011
 

במשך שנים סבלה סתיו שוורץ ז"ל, מקיבוץ מגידו ממחלה קשה. ביום שישי האחרון, נפטרה סתיו ,והוריה החליטו לתרום את איבריה ולהציל את חייהם של שישה חולים."סתיו היתה ילדה מחוננת, ספורטאית ויפיפיה", סיפר אתמול אביה, עופר. "היו לה חלומות רבים ,בהם ללמוד בטכניון,שלצערי לא הספיקה להגשים,בעקבות מותה היה חשוב לנו שמשהו ממנה ישאר ויציל חיים".

חמישה מאיבריה של סתיו, הושתלו בסוף השבוע האחרון בבית החולים בילינסון. את הלב קיבל גבר בן 61 ממרכז הארץ, אשר מתאושש בימים אלו ביחידה לטיפול נמרץ, במחלקה לניתוחי חזה ולב. אחת מריאותיה הושתלה בפנינה בארי, בת 57 מצור הדסה, שסבלה מאמפיזמה והמתינה להשתלה במשך שלש שנים. ריאה נוספת של סתיו הושתלה בנעמה טופורוביץ בת 25 מרחובות, שעברה השתלת ריאה לפני כמה שנים, אך זו נדחתה. כליה אחת ולבלב הושתל בגבר בן 30. הכבד של סתיו הושתל באשה בשנות החמישים לחייה בבית החולים איכילוב וכליה נוספת הושתלה בילד בן 4 בבית החולים שניידר.

בארי שזכתה לאחת מריאותיה של סתיו, סיפרה כי כשצוות בית החולים צילצל לבשר לה על ההשתלה, היא כמעט שלא ענתה. "אני מתקשה להגיע עד לטלפון בשל קשיי נשימה " סיפרה "הפעם עניתי, ועל הקו היה פרופ' מרדכי קרמר,מנהל מכון ריאות בבילינסון,שבישר לי שנמצאה ריאה מתאימה".

ד"ר אייל פורת, מנהל המחלקה לניתוחי חזה ולב בבילינסון, אמר אתמול כי את ההשתלות ביצע צוות עצום שהוזעק לביה"ח במיוחד ביום שישי בערב,ועסק בהשתלות במשך שעות ארוכות. "בתקופה שבה מדובר רבות על חוסר מחויבות של רופאים,מחלקה שלמה התגייסה למען הצלת חייהם של החולים, אמר ד"ר אייל פורט.

זיוה מוגרבי-קובני (ישראל היום )

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן