יונ 262011
 

הממשלה תאשר היום, את תוכנית סבסוד המשכנתאות של שר השיכון אראל אטיאס, שר הפנים אלי ישי ואת רשימת הישובים למתן מענקים וסבסוד בסך 100.000 שקלים לרוכשי דירה ראשונה בפריפריה.

התוכנית החדשה תחול בשלב הראשון על כ- 30 ישובים, ותורחב כאשר תוכנית סבסוד המשכנתאות תובא לאישור ועדת הכספים.

על פי ההחלטה ,יקבלו זוגות צעירים וחסרי דיור הטבה בשווי של כ- 100.000 שקלים בממוצע. ההטבה כוללת מענק של 60 אלף שקלים במועד רכישת הדירה שיינתן לרוכשים וסיבסוד נוסף של 40.000 שקלים בממוצע של עלות פיתוח הקרקע, שיועבר לקבלנים וחברות הבנייה. ההטבה תחול על רוכשי דירות חדשות בפריפריה על פי קריטריונים שוויוניים למחוסרי דיור, ללא קשר להכנסתו ולמספר ילדיו.

"המענק של 100.000 שקל הוא בבחינת "חמצן" גדול לזוגות צעירים", אמר השר אטיאס. "מדובר בהטבה ובסיוע חסרי תקדים שדרשו עמל רב ומאבקים קשים שהובלנו כדי לחזק את הפריפריה, ולהקל על זוגות צעירים חסרי דיור את תהליך השגת קורת גג בישובים שבהם יש היצע של קרקעות ,אני משוכנע שעם השיווקים בהיקפים הגדולים ביותר בעשור האחרון שהביאו להגדלת היצע בקרקעות —נחולל את השינוי".

מדי שנה נמכרות כ- 4.000 דירות בפריפריה, כך שעלות התוכנית תגיע ל- 400 מליון שקלים בשנה. הישובים הכלולים בשלב הראשון של התוכנית הם: אופקים,אל-סייד ,בועיינה-נוגידאת, בית- שאן, דימונה, חורה, כפר – מנדה, חצור הגלילית, טבריה, ירוחם, כרמיאל, יפיע, מגדל-העמק, מעלות -תרשיחא, מצפה רמון, נהריה, נחף, נצרת, נצרת -עילית, נתיבות, סכנין, עכו, ערד, צפת, קרית-שמונה, רהט, שדרות ושלומי.

זאב קליין (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן