יונ 022011
 

האם הביטוי, "בוקרה פיל מישמיש", שמשמעותו, מחר בעונת המשמש,  ואשר מתאר תאריך שלא יקרה לעולם, בשל עונת הפרי הקצרה, יפוג מהעולם ?
במכון וולקני פיתחו זן מיוחד של משמש שעונת הפרי שלו ארוכה בחודש שלם מהעונה הקצרה הקיימת היום.

היכולת למצוא משמש איכותי בשווקים נראית לפעמים כמשימה בלתי אפשרית, עונתם קצרצרה ופירות רבים ירקרקים, קטנים, תפלים ואינם בשרניים. הפיתוח החדש במכון וולקני מעניק לפרי צבע מרהיב וחיי מדף ארוכים.

צוותי המחקר של המכון מצליחים, למעשה, להכפיל כמעט את אורך עונת הפרי של הזנים הקיימים, היו הזנים שהופצו על ידי ד"ר דורון הולנד מקדימים את העונה בחודש. במכון וולקני מסבירים כי הזנים החדשים "דניאל", "ניצן" ו"תרוג", מסוגלים להניב פרי גם כאשר מנות קור מועטות, ובכך הם מותאמים לאקלים הסמי-מדברי שלנו.

מקורו של המשמש בסין, על גבול רוסיה, ובמשך יותר מ- 5.000 אלפי שנים הוא מופץ בעולם. העץ גדל במקומות קרים וזקוק למנות קור על מנת להפיק פרי איכותי ויבולים גדולים. בשנים האחרונות האקלים בארץ לא היה נדיב במיוחד במנות הקור, שגרם ליבול מועט ולפירות באיכות נמוכה.

בישראל מגדלים היום כ-6.000 דונם משמש שמניבים כל שנה כ- 15 אלף טון פרי.

אילו גטניו ( ישראל היום )

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן