מאי 262011
 

משפחות אומנה יהיו זכאיות לחופשת לידה של 14 שבועות ולמענקי לידה מלאים במהלך קליטת ילדים עד גיל 3. אם הילד הוא בגילי 3-10, משפחות אומנה יזכו לחופשת לידה של חודש ולמענקי לידה חלקיים. כך על פי הצעת חוק שאישרה אתמול ועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

עד היום,משפחות אומנה לא היו זכאיות להטבה כלשהיא.

עוד קובעת הצעת החוק,  כי הורים הנמצאים בתהליך אימוץ יהיו רשאים להיעדר ממקום העבודה לצורך התהליך (כולל נסיעה לחו"ל ) למשך 45 יום כחופשה ללא תשלום.

הצעת חוק בנושא, שנדונה כאמור בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, בראשות חבר הכנסת חיים כץ, אושרה לקריאה שנייה ושלישית.

הצעת החוק קובעת במפורש, כי אין לפגוע בעובדים המצויים בתהליך אימוץ, פונדקאות או אומנה. על פי ההצעה, ישמרו מקום העבודה וזכויותיהם של הורים מאמצים ושל משפחות אומנה, מעסיק שיפגע בזכויותיהם צפוי לעונשים כבדים, ובהם מאסר עד שישה חודשים וקנס של 150 אלף שקלים.

יור" הועדה, ח"כ חיים כץ, אמר כי " זוהי בשורה של ממש, יידע כל עובד ותדע כל עובדת בישראל, שמהיום יוכלו לממש את זכותם להורות בלי לחשוש למעמדם ולמקום עבודתם, משפחות האומנה יזכו בהטבות וזכיות בחוק".

הצעת החוק היא פרי יוזמה של משרד הרווחה ומשרד התמ"ת, ושל חברי הכנסת זבולון אורלב, (הבית היהודי ) ועתניאל שנלר (קדימה )

זאב קליין,ויעל בורונובסקי, (ישראל היום )

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן