מאי 222011
 

ועדת השרים לענייני חקיקה, תדון היום בהצעת החוק, הנועד לשמור על פרטיות המועמדים במבדקי התאמה לעבודה. על פי ההצעה, מעביד לא יוכל לדרוש ממועמדים לעבודה, למסור למכוני מיון מידע אישי שאינו הכרחי לבדיקת התאמתם לתפקיד, והמכונים יחויבו להעביר למועמדים את תוצאות מבדקי המיון.

את ההצעה, שנוסחה על ידי האגודה לזכיות האזרח, הגישו ח"כ שלי יחימוביץ, (העבודה ) וח"כ חיים כץ (ליכוד ) שבה נאמר, "נוכח השימוש הנרחב שנעשה כיום בבדיקות ההתאמה בקבלה לעבודה, מוצע להסדיר את ההגנה על פרטיות הנבדקים", כתבו הח"כים. בדיקות ההתאמה לוקות לעיתים בחוסר מידתיות, וחודרות לפרטיות הנבדקים שלא לצורך, ובאופן זה פוגעות בכבודם ועשויות אף לפגוע באופן חמור מכך. "יש דיווחים רבים על שאלות חודרניות בדבר יחסים עם בן או בת הזוג, עם ההורים וכו", לרבות שאלות הגולשות לתחומים אינטימיים של ממש.

לדברי עו"ד אבנר פנצ'וק, ראש תחום פרטיות ומידע באגודה לזכויות האזרח, "בשנים האחרונות הולך וגובר השימוש שעושים המעסיקים במכוני מיון חיצוניים לצורך גיוס עובדים. המועמדים נדרשים לחשוף מידע אישי ואינטימי, אך בסוף התהליך הם אפילו אינם יכולים לדעת איזה מידע הועבר למעסיק ומה נאמר עליהם בחוות הדעת.

עו"ד דבי גילד-חיו, המקדמת מדיניות וחקיקה באגודה לזכיות האזרח, אומרת כי "החוק אוסר על מעסיקים לשאול מועמדים לעבודה שאלות הפוגעות בפרטיותם. הצעת החוק מבקשת להגביל את ההפקרות ששוררת בתחום, להגן על הפרטיות של מעומדים לעבודה ועל כבודם .

יעל ברונבסקי (ישראל היום )

 

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן