מאי 162011
 

בעיה זו מדירה שינה מעיניהם של מאות הורים בציונות הדתית, הרבנים נזעקים מהיקפי התופעה: לא, לא מדובר בעתיד ההתנחלויות או במצב החינוך במדינת ישראל. אנשי הכיפה הסרוגה מלאי דאגות מ"בעיית הרווקות", המוני צעירי וצעירות המגזר שמגיעים לגיל 30, וטבעת- אין.

מי שלקח את הנושא כמפעל חיים הוא חיים פלק, איש המפד"ל שהקים לפני כעשור את "ישפה"- משרד שידוכים ענק לציבור הדתי. כיום, אחרי יותר מ- 150 זוגות שנישאו בזכות שידוכו, מי שזכה לכינוי, "ד"ר לשידוכים", החליט לבצע טיפול שורש בבעיה המטרידה כל כך את המגזר הדתי-ציוני.
פלק מקים בימים אלו "קומנדו שדכנות ",שימנה 800 מתנדבים\ות, בכל שכונה בארץ ויסתער על 50 אלף הרווקים והרווקות של הציבור הדתי שטרם מצאו את שאהבה נפשם.  "אנו מוצפים בפניות של רווקים. היום זו כבר לא בושה להיעזר בשדכנית. זה הולך ונהיה מקובל" מסביר פלק, "המטרה שלנו היא להגיע לכל רווק או רווקה וללוות אותם עד רגע שבירת הכוס.

בסוף השבוע האחרון, כבר הושק קמפיין למיזם מהפכני, ובשבוע הבא מתוכנן יום הכשרה ראשון של המתנדבים החדשיים. "מכסחי הרווקים" יעברו הרצאות וסדנאות שבמהלכן יפגשו עם רווקים ויכשרו בעבודה על תוכנת השדכנות של "ישפה '.

המתנדבים יסוננו לפי כישורים ותכונות, "הבנו שחייבים לעבוד על יחס אישי ועל היכרות עמוקה בין הרווק לשדכן", מספרת מנהלת "ישפה", שירת מלאך. "אנחנו רוצים שהמשודך יכיר היטב את השדכן וגם מנסים להצעיר את מפלס המתנדבים לאזור ה-25-30.

תנאי הקבלה לתפקיד שדכנ\ית : כל מועמד צריך להביא עמו 2- 3 רווקים זכרים. הסיבה, מאגר הרווקים של  "ישפה" העומד על 3,500 איש, מורכב ברובו הגדול מנשים. אגב, דמי הכניסה למאגר הפנויים/פנויות יעמדו על 250 שקל. מי שידו אינה משגת ,יוכל להרים תרומה לטובת השידוך.

הרעיון למיזם החדש נולד במפלגת הבית היהודי. לאחרונה כינס יו"ר התנועה, אורי אורבך, דיון חירום מיוחד בנושא הרווקות, ושם החל להתגבש הרעיון. כעת מקווים ב"ישפה", שעד יולי יאוישו כל תפקידי השדכנים.

עקיבא נוביק (ידיעות אחרונות )

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן