מאי 092011
 

בדרך כלל ממליץ אתר "רק דברים טובים" על אתרי בילוי די שיגרתיים, כמו מוזיאונים ופארקים, היום אנחנו ממליצים על ארבעה אתרים שמאד כדאי לבקר בהם, למרות שהם לא במסלולי הטיולם הרגילים.

הראשון, מחנה המעפילים בעתלית: בתקופת שלטון המנדט הבריטי, הוגבלה העליה היהודית והמעפילים הבלתי לגאליים, נתפסו ונכלאו במחנה בעתלית. היום המחנה משוחזר וניתן לראות בו את מגדלי השמירה, צריף המיון, כן מוצג במקום סרט על פריצת הפלמ"ח למחנה וסיור חוייתי באוניה להדמיית מסע התלאות לארץ ישראל. מומלץ מאד לאלו שלא חיו כאן בזמן המנדט הבריטי וכן לילדים מכל הגילים. פרטים בטלפון 04-9841980
אתם שומעים הרבה את השם זאב ז'בוטינסקי אבל מי היה האיש שהיה מנהיג ציוני, עיתונאי, סופר  ומשורר. היום מעט מאד יודעים התערוכה מיצגת את עיקרי הגותו ואת דרכו הרעיונית.
התערוכה בבית ז'בוטניסקי בתל אביב, פרטים בטלפון  03-6210642
מכון  איילון ברחובות: מפעל תת קרקעי לנשק שהקימה ההגנה בשנת  1945 צפונית לעיר רחובות. המפעל ייצר כדורים לכלי הנשק "סטן", כדי להסוות את המפעל מפני הבריטים בנו בתי מגורים, לול רפת מסגריה  וגן ירק. קיבוץ תמים למראה, שמתחתיו בעומק של ארבעה מטר מפעל שייצר כשני מליון כדורי "סטן" חוויה בעיקר לילדים צלצלו ל 08 9406552 אם ברצונכם פרטים נוספים.
עוד אחד מהמוזיאונים, אבל אחר, במוזיאון המים בניר-עם, מספק למבקרים הצצה ייחודית להבנת הידע בתהליך ההיתישבות בנגב. במקום מגוון מבנים ,בית המשאבות, תצפיות מרהיבות . (נגיש ומותאם לנכים) ואוהל אירוח אותנטי, פרטם נוספים  בטלפון  050 5709042.
ולסיום, היום שכל פולטיקאי גר במגדל אחר אם שומר סף בריכת שחיה בסלון, ופיליפינית שמגהצת את החולצות,  כדאי מאד לבקר בביתו של  ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון בשדרה על שמו בצפון תל אביב. תראו ותתקשו להאמין איך חיו דוד ופולה, מה גם שכל הקומה השניה היא הספריה הפרטית שלו, לראות ולהבין  באיזה צניעות חיו אז האנשים . חג שמח !

 

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן