מאי 042011
 

שר הרווחה, משה כחלון, מתקן עוול של 20 שנה, שנגרם למובטלים שקיבלו את משכורתם בתשלום ליום, לעומת אלו שהשתכרו משכורת חודשית גלובלית. על פי התיקון שמקדם השר בימים אלו, תנאי קבלת דמי אבטלה של עשרות אלפי מובטלים יוקלו והם יוכלו לעבוד פחות ימים על מנת לקבל את התשלום מהביטוח הלאומי.

על פי החוק הקיים, כדי לקבל דמי אבטלה, צריך עובד המשתכר באופן גלובלי לעבוד במשך שנה שלמה מתוך השנה וחצי שקדמו לפיטוריו מעבודתו, אדם זה צריך לעבוד 22 ימים בחודש.

זאת לעומת עובד יומי הנדרש לעבוד 300 ימים בשנה ,ולמעשה 25 ימים בחודש כך עובד יומי צריך לעבוד שלושה ימים נוספים בכל חודש על מנת להיות זכאי לקבלת דמי אבטלה חודשיים, כפי שמקבל עובד אחר.

מלבד עיוות זה , אין הבדלים נוספים בין המקבלים את משכורתם לפי שעה לאלו המשתכרים באופן גלובלי. את תיקון החוק מקדם השר כחלון עם מנכ"לית הביטוח הלאומי אסתר דומיניסטי וצוות מקצועי מטעמו.התיקון טעון אישור הכנסת, שתחזור בעוד שבועיים מהפגרה.

תיקון זה צפוי להשפיע בין היתר על פועלים מענפי הבניין,החקלאות, והתעשיה.

"תיקון חוק זה יתקן עוולה של עשרות שנים שבמהלכן תנאי הזכאות לעובדים יומיים היו נוקשים יותר", אמר השר כחלון ל"ישראל היום". בעיקבות החוק יושבו תנאי העובדים היומיים לעובדים החודשיים בכל הקשור לזכאות דמי האבטלה, ותנאיהם ישופרו אם חלילה יפוטרו" אמר השר משה כחלון.

יעל ברונובסקי (ישראל היום )

 

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן