אפר 062011
 
תוכנית לימודים חדשה, העוסקת באהבת ארץ ישראל, סמלי המדינה ומנהיגה וירושלים כבירת ישראל תחל לפעול בכיתות  ה משנת הלימודים הבאה.
את התוכנית יזמו שר החינוך גדעון סער ומנכ"ל משרדו שמשון שושני, במטרה לחזק את הערכים הציוניים בקרב תלמידי בתי הספר היסודיים.
התוכנית מהווה מקצוע נפרד שיוקדשו לו שעתיים שבועיות תוכנית בהיקף של שעתיים שבועיות זה דבר שלא היה כדוגמתו, אומרת האחראית על תחום מורשת ישראל במשרד החינוך, ציפי קוריצקי,"למרות שדו"ח ועדת שנהר משנת 1994 דיבר על כך שיש לחזק את הציונות והממלכתיות בבתי הספר, כאן לראשונה יש שעות הוראה נפרדות".
התוכנית החדשה היא חלק ממקצוע מורשת, שאותו הכניס סער למערכת השעות בשנת הלימודים הנוכחית בכיתות ו"עד ט".הדגש לכיתות ה יהיה על ערכים ציוניים ולאומיים, אהבת הארץ, נשיאים ומנהגים, ישוב ארץ ישראל, ישראל במקורות ישראל במדרשי חז"ל,מצוות התלויות בארץ, סמלי ישראל ועוד.
התוכנית מבקשת לשים סוף לתופעה המביכה שבה תלמידים בישראל אינם יודעים לענות על שאלה כמו מי היה הנשיא הראשון. "משנת הלימודים הבאה תלמידים יצטרכו להכיר את פועלם של ראשי הממשלה והנשיאים מאז הקמת המדינה, וכך יקבלו הזדמנות מצוינת להיכרות עם ההיסטוריה הישראלית ועם מדינת ישראל" אומרת קוריצקי,פרק נוסף בתוכנית יוקדש לסמלי המדינה,לדגל ישראל ולהימנון.
בכינוס הכללי של קהילות יהדות אירופה שהתקיים ביום ראשון בפאריס, התיחס שר החינוך לתוכנית ואמר כי החינוך היהודי והכרת השורשים הם מקור הכוח האמיתי להתמודדות עם הבעיות והאתגרים שלפנינו.
"החינוך שומר על המשותף בינינו", אמר שר החינוך סער, "והוא גם הסכר להתבוללות בגולה. יש שני סכרים המבטיחים את קיום עמנו: מדינת ישראל, והחינוך היהודי, גם בישראל נדרש החינוך היהודי, ידיעת ההיסטוריה של עם ישראל, המורשת התרבותית האדירה שלנו, התנ"ך וארון הספרים היהודי. כל אלה הם היסודות האמתיים והעמידים לרוחות הזמן של החוסן הלאומי שלנו היכולת להעביר את המורשת המפוארת של עמנו לדורות הבאים קשורה גם להמשך קיום השרשרת הזאת, שרשרת הדורות, שכולנו רק חוליה אחת בה.
( ליאת עזר ,ישראל היום )  .

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן