ינו 282011
 

סגן שר הבריאות, חה"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה ), צפוי להודיע היום על תמיכתו בהצעת החוק להכללת האשפוז הסעודי בחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

מדוברות משרד הבריאות נמסר, כי ליצמן תומך בכך ואף הודיע כי יתמוך בהפיכתה של הצעת החוק להצעת חוק ממשלתי.

היום יוועדו בכנסת חברי "הקואליציה להכנסת האישפוז הסיעודי לסל הבריאות" הכוללת את האגודה לזכויות האזרח, ותריסר אירגונים חברתיים נוספים, על מנת לדון בהצעת החוק הפרטית בנושא, אותה מקדם יו"ר השדולה לבריאות הציבור ח"כ חיים אורון (מרצ ).

רכז תחום בריאות באגודה לזכויות האזרח רמי אדוט, הסביר כי "כיום האישפוז הסיעודי אינו כלול בסל השרותים של קופות החולים, אלא ניתן על ידי משרד הבריאות בהשתתפות עצמית גבוהה, או באופן פרטי למי שאינו נחשב זכאי, לפיכך,קבלת הסיוע במימון האישפוז כפופה למגבלות תקצביות של משרד הבריאות וכרוכה בתקופת המתנה ארוכה.

אדוט ציין כי "העלות של מיטת אשפוז עומדת על 15 אלף שקל לחודש,המתחלקת בין משרד הבריאות למשפחות המאושפזים, הנאלצות לשלם כ- 2.300שקל בחודש בממוצע,מצב זה הביא לכך שמשפחות של כ- 21 אלף חולים סיעודיים – רובם המוחלט בני 65 ומעלה שלא יכולות לעמוד בנטל הכספי, ומעדיפות "לאשפז' את יקיריהן הקשישים בבית, ולא לרוקן את כל חסכונותיהן

לימור ניסני-שושני (פוסט )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן