דצמ 212010
 

פסק הלכה מהפכני שיפורסם השבוע, צפוי לעורר סערה בקרב ציבור שומרי המצוות. עד היום נמנעו הרבנים מלהתיר הקפאת ביציות לנשים דתיות ורווקות מחשש שהן לא ימהרו להתחתן , אולם השבוע יבשר אחד מבחירי הרבנים בישראל כי התהליך מותר, גם אם בכפוף להתיעצות אישית.

רווקות מאוחרת הפכה לאחת הבעיות הבולטות בציבור הדתי בשנים האחרונות, בנות שלא מצאו שידוך הולם ביקשו להקפיא ביציות מחשש שיגיעו לגיל מבוגר יותר ולא יוכלו להביא ילדים.

הרבנים מצידם נמנעו מלפסוק בנושא מחשש שהתרת הקפאת ביציות תסיר מהבנות את הלחץ להתחתן ולהביא ילדים "ותגרום להן לשאננות בנושא". בפסק ההלכה שיפורסם בכנס השנתי של מכון פוע"ה (פוריות ורפואה על פי ההלכה) לציון 20 שנה להיווסדו, נקבע כי במקרים מסוימים יתירו הרבנים הקפאת ביציות מהחשש שנשים אלה ימצאו פתרון בהזרעה- הנחשבת גרועה בהרבה, ועל פי ההלכה אף נחשבת לזנות.

הרב מנחם בורנשטיין, יו"ר מכון פועה ,אמר ל "ישראל היום" כי החשש היה ועודנו שאם בחורה דתייה תדע שיש לה צ"אנס להביא ילד בגיל 50 היא לא תמהר להתחתן או להביא ילדים,כשידעה שאיו היתר להקפאת ביציות הביאה בחשבון שהרכבת נוסעת,ואסור לה להיות שאננה בנוגע לשידוך ולהבאת ילדים. אלא שכיום נושא הרווקות המאוחרת הפך לבעיה אמיתית.יש בנות רבות שלא מצליחות למצוא שידוך וחוששות שלא יוכלו להביא ילדים ומוכנות לעשות כל דבר בשביל זה.

"הדבר הגרוע ביותר הוא האפשרות של הזרעה לרווקות, עוד שהרב מורדכי אליהו זצ"ל היה חי הוא שמע על רווקות שמגיעות לגילים מאוחרים ומבצעות הזרעה והורה לעשות הכל כדי לעצור את זה מכמה סיבות: ראשית.כיוון שאין דמות אב והילד סובל, והיהדות אינה מאפשרת אושר של אחד על חשבון האחר,בנוסף.יש אומרים שההזרעה היא ממש זנות.

לדבריו, "הרבנים לא יוכלו להתעלם ממצוקת הרווקות. מדובר במהפך שלא רצינו בו, אבל חלק מתפקיד הרבנים הוא לקרוא את המציאות בשטח.

יהודה שלזינגר (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן