דצמ 212010
 

הממשלה תשחזר את קברו של המלך הורדוס בהרודיון.

מופע תאורה שיוליך את מבקרים לקברו של השליט ששיפץ את בית המקדש השני הוא אחד מ-16 הפרויקטים שהממשלה תאשר היום במסגרת שיפוץ אתרי מורשת בישראל.

היום יכנס ראש הממשלה בנימין נתניהו את ועדת השרים לתוכנית מורשת מחוץ למשרדו, במרכז יד בן-צבי בירושלים, במקום שבו תיערך הישיבה שופץ הצריף ששימש כבית הנשיא לפני שעבר למשכנו הנוכחי.

מתוך 150 אתרי מורשת נבחרו 16 פרויקטים,שישופצו השנה בעלות של 91.1 מליון שקלים. 130 אתרים נוספים ישוקמו ,כפי שנקבע, במסגרת התוכנית השש-שנתית שעליה החליטה הממשלה השנה .

האתרים העיקריים שבהם יושקעו בשיפוץ ובשדרוג הם: עתיקות גמלא, ההרודיון, תל לכיש, בית העצמאות ברחוב שדרות רוטשילד בתל-אביב, חצר כנרת, מצודת כ"ח (נבי-יושע ) ליד קרית שמונה, תחנת הרכבת החיג"זית הישנה בצמח, בית הכנסת וחצר סניור בטבריה, בית הכנסת עדס בשכונת נחלאות בירושלים, ומוזיאון לוחמי הגטאות.

"תוכנית שיקום והעצמת אתרי ונכסי המורשת הלאומית"היא תוכנית דגל של ראש הממשלה, שעל ביצועה מופקד מזכיר הממשלה צבי האוזר,ומנהלה הוא ראובן פינסקי. לקראת הישיבה היום אמר נתניהו כי" בעידן שבו יש גלובליזציה גוברת והולכת, אנו יוצרים מוקד משיכה להורים, לחבר אליהם את ילדיהם,ואת הילדים לעם, לארץ ולמורשת היהודית-ציונית".

"במקביל לשימור הפתיחות בעולם, אנו צריכים לחזק את החיבור לעם ולמדינה, זה מה שמגדיר מי אנחנו, יש צורך בכך, וכעת יש גם את האמצעים".

שלמה צזנה (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן