אוק 312010
 

מחקר חדש מגלה כי לדבורים יש יכולת לחשב את מסלול הטיסה הקצר ביותר בן נקודה אחת לשניה, מה שחוסך מהן בזבוז אנרגיה, איך ?זאת ככר שאלה אחרת.

מחקר על דבורים שפורסם בלונדון מגלה כי הן חכמות יותר מבני האדם, לפחות בכל הנוגע לתכנון מסלול טיסה קצר ביותר בין נקודה אחת לשניה.

בעקבות תוצאות המחקר, אולי כדאי שבפעם הבאה שאתם נוסעים לחו"ל, במקום לדרוש מסוכנות הרכב בחו"ל ג"י, פי .אס.רצוי שתבקשו דבורה.

במחקר, שנערך על ידי חוקרי אוניברסיטת לונדון ופורסם בכתב העת ה"טבע האמריקאי",נכתב כי הדבורים לומדות לעוף לאורך המסלול הקצר ביותר האפשרי בין הפרחים, שאותם גילו בסדר אקראי. החוקרים גילו כי ביכולתה של הדבורה לפתור את "בעיית הסוכן הנוסע". החידה הקלסית העומדת בפני כל סוכן מכירות שעליו לתכנן את מסלול הנסיעה הקצר ביותר ממקום אחד לשני בערים שונות.

בני אדם פותרים חידה זו על ידי הזנת נתונים במחשב, המחשב את המרחקים השונים בסימולציות שונות, עד אשר מתקבל מסלול נסיעה הקצר ביותר.,

במחקר נכתב כי מאחר שהדבורים צורכות אנרגיה רבה,על מנת לעוף, הן מוצאות לעצמן את מסלול התעופה הקצר ביותר עבורן, החוקרים הסבירו כי על מנת להבין את הטכניקות השונות של הדבורים עליהם לבצע בעתיד מחקרים נוספים.

יפעת גדות ( news 1)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן