אוק 292010
 

תושבי ירושלים ותל אביב כבר מחכים לרכבת המהירה שתפעל בן הערים המרכזיות של ישראל, אבל אתמול התברר כי לא ממש ברור מתי  זה יתקיים.

אם עבודות החשמל בקו לירושלים לא יחלו בתוך ימים – קו הרכבת החדש לירושלים לא יפעל גם בשנת 2018, אמר אתמול מנכ"ל הרכבת יצחק הראל, לעומתו, מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות אמר:" העבודה מתבצעת במלוא הקצב -והקו יתחיל לפעול בסוף שנת 2017".

בדיון שקיימה הועדה לביקורת המדינה סיפר מנכ"ל רכבת ישראל, האלוף (מיל )יצחק הראל, כי יש קבלנים שעובדים כבר לאורך הקו, שחלק ממנו כבר בנוי עד לטרון. בתחנה הסופית , מול התחנה הסופית בירושלים, כבר נחפרו 40 מטר , וכן נחפרו 20 מטר נוספים של מנהרות אוורור,בסופו של הפרויקט תיבנה התחנה בעומק של כ- 80 מטר. הראל ציין כי לא תוקם תחנה במבשרת ציון.חברי הועדה מתחו ביקורת על ההחלטה שלא להקים תחנה במבשרת ציון.ויו"ר הועדה ח"כ יואל חסון ( קדימה ) הדגיש כי פרויקט הרכבת לירושלים חייב לשמש מנוף צמיחה לעיר. וח"כ זבולון אורלב ( הבית היהודי ) הזהיר כי פזיזות בביצוע הפרויקטים תגרום לאובדן ערכי נוף, טבע וחי.

מנכ"ל הרכבת יצחק הראל סיפר כי בפרויקט תוכננה מינהרה באורך של 11 ק"מ, מתוכם 75% ייכרו ממערב למזרח, ו- 25 %נוספים בכריה ידנית ממזרח למערב.

ח"כ חסון ביקש מגנות ומהראל לשקול מחדש בנייתה של תחנה או מסעף לתושבי מבשרת, וקרא להם לדווח לועדה על כל גוף שמעכב או יוצר חסמים לפרויקט לאומי חשוב זה.

ח"כ חסון הבטיח שהוועדה תסייר בקרוב בתוואי קו הרכבת שנבנה ותעקוב אחרי התקדמות הפרויקט.

גדעון אלון, וזאב קליין (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן