אוק 202010
 

לראשונה בתולדות חיל האויר תתמנה קצינה בדרגת סרן לתפקיד סגנית מפקד טייסת יסעורים. מדובר בתפקיד סגנית מפקד ב' (סמ"ט ב' )הנחשב לתפקיד ממנו הקידום הוא כמעט ודאי.

ההחלטה על מנוייה של הטייסת סרן נ'  לתפקיד זה התקבלה באחד מדיוני השיבוצים האחרונים בחייל האויר. לפני יותר משנתיים אמנם מונתה טייסת נוספת בחייל האויר לתפקיד בכיר כסגנית מפקד טייסת ב', אך במקרה זה היה מדובר בטייסת הובלה, ולפיכך, למעשה תשמש סרן נ' סמ"ט ב' השניה בחיל ,אך הראשונה במערך היסעורים.

מסוק היסעור משמש להובלת כוחות, לפנוי ולחילוץ. רק לפני חודשים ספורים, התרסק מסוק מסוג זה ברומניה, וגבה את חייהם של שבעה אנשי צוות אויר. סרן נ' היא אחת מ- 19 נשים שסיימו עד עתה את קורס הטיס היוקרתי של חייל האויר, וכפי שנחשף לאחרונה ב"ישראל היום", אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון יסיימו שלש בנות נוספות את קורס הטיס הנוכחי. ובכך יעלה מספרן ל- 22. זאת לאחר שבשנתיים וחצי לא סיימה אף אישה את קורס הטיס היוקרתי.
"חלק מהאג'נדה שלנו היא לפתוח בחיל האויר את תפקידי הטיסה לנשים", אמר אתמול גורם בכיר,"יכולת הבנות לא נופלות מיכולת הבנים".

מפקד חייל האויר לשעבר , האלוף ( מיל') אליעזר שקדי, שם לו למטרה להגדיל את מספר נשות צוות האויר בחיל ולהעמידו על כ- 10 אחוזים מבוגרי הקורס, בשלב זה חייל האויר עדיין לא עומד ביעד הזה.

לילך שובל (ישראל היום )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן