אוק 102010
 

ממשלות ארה"ב וישראל חתמו היום באופן רשמי על ההסכם לפיו ישראל תרכוש טייסת של מטוסי קרב חמקניים מדגם 35 -F בשווי כולל של 2.75 מיליארד דולר, בעיקבות ההסכם תהפוך ישראל למדינה הראשונה בעולם מלבד ארה"ב, שתחזיק במטוס.

מדובר במטוס הקרב המתקדם ביותר בעולם, שיכול לחמוק ממערכות מכ"ם בלי להתגלות.בגלל מחירו הגבוה -כ 137 מליון דולר למטוס, הוחלט כי בשלב זה יירכשו רק 20 מטוסים, עם זאת, ההסכם כולל אופציות לרכש נוסף.

אחת הבעיות שטרם נפטרו היא הדרישה האמריקאית שטיפולי התחזוקה המקיפים במטוסים יתבצעו במרכז תחזוקה באירופה, שאותו יקימו האמריקאים, אך חיל האויר שלנו דורש שכל התחזוקה תבוצע בישראל.

המטוסים הראשונים יסופקו לחיל האויר בשנת 2016 וטייסים ישראלים יתחילו בשנה הבאה להתאמן בסימולטורים של המטוס בארה"ב, ולאחר מכן יתאמנו על המטוס עצמו.

אלוף ( מיל ) אודי שני, מנכ"ל משרד הביטחון אמר בטכס החתימה בניו-יורק "זהו אירוע היסטורי ועידן חדש לעוצמתה של ישראל, מטוס הקרב הזה ייתן לחיל האויר יכולות נגד מגוון גדול של איומים".

יוסי יהושע, אריה אגוזי, וראובן וייס (ידיעות אחרונות )

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן