ספט 252010
 

89 אחוזים מעולי אתיופיה הותיקים מרגישים בבית בישראל וכ- 80 אחוז מהגברים עולי אתיופיה שהגיעו ארצה עד גיל 18, שירתו שרות צבאי מלא. כך עולה ממחקר מקיף שערכו המשרד לקליטת עליה והסוכנות היהודית לרגל 25 שנה למבצע משה.

המחקר שנערך על ידי מאיירס- ג"וינט מכון ברוקדייל עבור משרד הקליטה בקרב מדגם אקראי של כ- 900 עולים מאתיופיה שעלו לישראל בין בגילים 0- 45 ונמצאים בארץ 19 שנים ומעלה, נחשף לקראת אירוע חגיגי שיערכו שני הגופים לציון 25 שנה למבצע משה.

הממצאים מעודדים ומגלים כי בניגוד לדעה הרווחת בציבור הישראלי, העולים מאתיופיה שבעי רצון מקליטתם בארץ, בעוד 57 אחוזים ציינו כי מחצית מחבריהם או יותר אינם ממוצא אתיופי, 82 אחוז מרוצים מהקשר שלהם עם חבריהם בישראל, 66 אחוזים מעריכים שהם גרים בשכונות שבהן כרבע או פחות מהתושבים הם יוצאי אתיופיה, 69 אחוזים מרוצים מהשכונה בו הם גרים. כמו כן 70 אחוז הצביעו לכנסת בבחירות האחרונות,ובקרב העולים קיימת אופטימיות לגבי הסיכויים של הדור הבא להצליח בישראל מבחינה כלכלית ומקצועית, 49 אחוז מעריכים שיש סיכויים טובים מאד להצלחה של בני העדה ו- 33 אחוזים מעריכים שהסיכויים לכך די טובים, כמעת כל המשיבים (98 אחוז ) סבורים שחשוב שילדים ממשפחות יוצאות אתיופיה ילמדו על התרבות האתיופית.

אחד מסיפורי ההצלחה של בני העדה הוא של אסתי אלמו בת ה-30, שעלתה לארץ במבצע משה ומאז עשתה כברת דרך מרשימה, אסתי הצליחה לצלוח את מבחני הכניסה הקשים והתקבלה לאקדמיה לאומנות העיצוב בצאלאל בירושלים, היא זכתה בפרסים על עבודתה כצלמת וסיימה את הלימודים לאחר שעשתה את הסרט הקצר "מעברים" על חייה של בחורה אתיופית בתל – אביב.אסתי לומדת עכשיו לתואר שני באונברסיטת ת"א, מלמדת בתיכון, ומביימת סרט המספר את סיפור עלייתה של משפחה אתיופית לארץ, "בתחילת דרכי רציתי לייצג את העדה שלי, גם כיום מי שמתקדם ומצליח מקרב הקהילה נחשב לפורץ דרך, אבל עכשיו חשוב לי להשמיע את האמירה האישית שלי כאמנית", אומרת אסתי עלמו.

באירוע לרגל 25 שנה למבצע משה, שיתקיים ביום ראשון בככר ספרא בירושלים, תיחשף תרומתם של עולי אתיופיה לחברה הישראלית והשתלבותם בתחומי התרבות והאומנות.

יורי ילון (ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן