ספט 042010
 

בתוך חמש שנים ייכנסו לשירות רכבות חשמליות ולצורך כך ישדרגו מסילות רבות, כך הודיעה הנהלת רכבת ישראל, שהפקידה את תוכניות התיכנון והביצוע בוועדה לתיכנון ובניה.
העלות המשוערת של הפרויקט הוא כ-5 מיליארד שקלים, ורכבת ישראל מוסיפים שהוא "צפוי לשפר בצורה ניקרת את תדירות ומהירות הרכבות ולהפחית את זהום האויר והרעש". כיום מונעות הרכבות בדיזל שמצריך הוצאות של כרבע מיליארד שקל בשנה. לדברי מנכ"ל הרכבת, חקי הראל, "אישור תוכנית הרכבות החשמליות ייתן לרכבת ישראל את היכולת למימוש הפוטנציאל העצום שלה, להובלת תחום התחבורה הציבורית  בישראל, לרבות שיפור השרות לנוסע, הגברת מהירות הרכבות ותדירותן, אמינות ודיוק גבוהים יותר, שיפור האינטגרציה עם אמצעי תחבורה ציבורית משלימים, הגדלת קיבולת הנוסעים ,הקטנת הצפיפות בקרונות בשעות הלחץ ועוד".
ברכבת ישראל הוסיפו כי מרבית המדינות המפותחות צימצמו את היקף הרכבות המונעות בהינע דיזל ועברו להינע חשמלי על ידי חשמול מערכת המסילות שלהן,לצורך המעבר לרכבת חשמלית בארץ יש צורך "לחשמל" את המסילות  ולהתאים את רשת  מסילות הברזל להנעת רכבות חשמליות.

הפרויקט ימומש במרבית רשת המסילות של רכבת ישראל בתוך כעשור. כיעד ראשון יופעלו ב- 2015  קווים מכרמיאל למרכז הארץ, קווי רכבת באזור השרון ומתל – אביב לכיוון  אשקלון,וב 2017 יופעל הקו המהיר לירושלים.

שלומי דיאז (ישראל היום)


 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן