אוג 262010
 

בשורה משמחת לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה: 20 אלף מורים, חברי איגוד המורים, יפוצו ב-150 מליון שקל על ידי המדינה. כך פסק השבוע בית הדין הארצי לעבודה.

לפי פסק הדין, גם מורים המבוטחים בקרנות הפנסיה הוותיקות, יפוצו על אובדן ההכנסה שנגרם להם בשל ביטול ההסכם הקיבוצי בשנת 2003  על ידי המדינה, זאת בניגוד לטענתתה של המדינה, שלפיה עליה לפצות אך ורק מורים המבוטחים בקרנות פנסיה חדשות.  ההחלטה על הפיצוי התקבלה על ידי בית הדין לאחר שהמדינה ביטלה באופן חד צדדי הסכם קיבוצי שעסק בשיעור ההפרשות לפנסיה. הפיצוי למורים שפרשו לגמלאות יינתן תוך ארבעה חודשים ,ולשאר המורים תוך חודשיים.

בפסק הדין נקבע כי מעסיקי המורים ניכו משכרם ביתר ושלא כדין  1.5% בין השנים  2004– 2009 לשם העברתם לקרנות הפנסיה הוותיקות, בעיקבות פסק הדין הקודם, פעלו משרד החינוך והאוצר על מנת להתאים מכאן ולהבא, את הפרשות המורים ומעסיקיהם לקרנות הוותיקות לקביעות שבפסק הדין הקודם, כך שהמורים יפרישו 5.5% והמעסיקים 15%. אולם הצדדים לא הגיעו להסכמות לגבי הניכוי העודף בשיעור של 1.5% מהמורים  בין השנים  2004 -2009 והאירגון נאלץ לםנות להכרעת בית הדין זאת בהתאם לאמות המידה שניקבעו בפסק הדין.

עוד נאמר בפסק הדין כי "המצב דברים זה, ובהתאם לקביעותינו בפסק הדין הקודם, נדרשת הכרעתנו באשר לזכאותם של המורים עמיתי הקרנות הוותיקות לפיצוי על הניכוי העודף בשיעור 1.5% משכרם,עתירת הארגון מתקבלת. תוצאות הדברים היא  כי אנו מחייבים את המעסיקים לפצות את המורים".

ליאת עזר (ישראל היום)

 Leave a Reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(required)

(required)

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן